خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 12 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ارتقای سیستم مدیریت کیفیت بیمارستان‌ها برای جلب رضایت بیماران

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:41
عین اللهی، روسای بیمارستان‌ها را فرماندهان نظام سلامت خواند و بر لزوم ایجاد سیستم مدیریت کیفیت در جهت جلب رضایت بیماران در بیمارستان‌ها تاکید کرد.
بهداشت،اسلامي،اللهي،دشمن،رعايت،منابع،مديريت،وزير

وزیر بهداشت تاکید کرد:
بهرام عین اللهی در نشست روسای بیمارستان‌های منتخب استان‌های تهران و البرز، گفت: مدیر یک مجموعه حیاتی مانند بیمارستان، باید فرآیند‌ها و نیاز‌ها را به خوبی بشناسد تا بتواند با منابع محدود، بهترین خدمات را ارائه کند.
وی افزود: توقع مردم برای دریافت خدمات کیفی بالا و از طرفی، منایبع ما اندک و محدود است، بنابراین مدیریت منابع، اهمیت قابل توجهی دارد که باید با شرایط و ظرفیت‌های موجود تنظیم شود.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما باید ایجاد بیمارستانی در تراز تمدن اسلامی، ایران و جمهوری اسلامی باشد.
عین اللهی، مولفه‌هایی مانند مدیریت منابع انسانی، پاسخگویی، ارتقای بهره وری، ایجاد شفافیت، پایبندی به اخلاق، معنویت گرایی، رعایت حریم خصوصی بیماران، حضور جهادی و میدانی در صحنه و رعایت استاندارد‌ها را از مولفه‌های ایجاد بیمارستان در تراز تمدن اسلامی، ایرانی و جمهوری اسلامی ذکر کرد.
وی یادآور شد: بیمارستان‌ها باید دوستدار خانواده و کرامت انسان‌ها باشند و کرامت مردم باید حفظ و رعایت شود.
وزیر بهداشت با ذکر مثالی در این خصوص گفت: باید مدیریت کیفیت را سرلوحه قرار داد؛ چرا که گاهی با تغیییر یک فرآیند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
عین اللهی در ادامه گفت: در دوران دفاع مقدس، دشمن در خاکریز‌ها قابل مشاهده بود، اما در حال حاضر و در جنگ نابرابر اقتصادی، هدف‌های دشمن و ابزار آن تغییر کرده است و در چنین شرایطی باید در مقابله دشمن با هوشیاری و درایت عمل کرد.
منبع: وزارت بهداشت