۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به دانشآموزان نخبه فرهنگی اختصاص یافته است
وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دولت بعد از حدود ۲ دهه استخدام مربی پرورشی و مشاور احیاء و آییننامهای تدوین شده است.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه کشوری هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی به نام «تمنا»؛ تربیت مهدوی، نسل آرمانی که در مجموعه فرهنگی ایوان ری برگزار شد، با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: حقیقتا آموزش و پرورش از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد.
مردم آمدند و پیروز واقعی این نبرد مردم بودند و آموزش و پرورش نقشآفرینی ویژهای کرد.
هر چقدر که مردم نقشآفرینی کردند دوصد وظیفه بر عهده منتخبان است.
وی با تاکید بر این که هیچ کشوری جز با مدرسه و در مدرسه به نتیجه نخواهد رسید با طرح این سوال که مولفههای قدرت مدرسه چیست؟
ادامه داد: در جایگاه اول با معلم و سپس سایر مولفهها اما راهحل ما معلم است.
تربیت چیزی نیست که به یک فرد خاص منتسب شود.
هرچند مربی پرورشی برای تنظیمگری و تسهیلگری لازم است اما تربیت وظیفه تکتک افراد در آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر دانشآموز میخواهد مسئولیتپذیر باشد باید این را از معلم خود یاد بگیرد خاطرنشان کرد: ما برنامه آموزشی داریم، پرورشی نداریم، ارزشیابی آموزشی داریم اما پرورشی نداریم.
باید گفتمان را تغییر داد و ما بدنبال تغییر هم گفتمان آموزشی و هم پرورشی هستیم.
صحرایی ضمن اشاره به اینکه دولت به دنبال این گفتمان است به آزمونهای استخدامی اشاره کرد و افزود: در این دولت بعد از حدود ۲ دهه استخدام مربی پرورشی و مشاور احیاء و آییننامهای تدوین شده که ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به دانشآموزان نخبه فرهنگی میدهد.
وی در ادامه از معاونان پرورشی خواست تا برنامه مسطورا را جدی بگیرند و دانشآموزی و والدین و خانواده در آن مشارکت داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح نماد، تاکید کرد که این برنامه در راستای پیشگیری از آسیب دوران مدرسه احیاء شده است و در ادامه گفت: طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.