خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 06 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جذب نخبگان راهکار ارتقای جایگاه آموزشی/ ارتقای واقعی دانشگاه در گروی بین‌المللی شدن

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 14 اسفند 1402 - 10:41
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: باید از ظرفیت سرباز نخبگان با هدف اعتلای حوزه آموزش بهره‌ ببریم.
دانشگاه،علوم،حوزه،پزشكي،آموزش،ارتقاي،اساتيد،بهشتي

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: دانشگاه با آموزش معنا پیدا کرده است، این دانشگاه به عنوان مرکزی ممتاز در حوزه آموزش و سلامت در سطوح مختلف ملی و فراملی نقش‌آفرینی می‌کند که این مهم را مرهون تلاش‌ها و برنامه‌های ارزنده حوزه آموزش و پژوهش هستیم.
وی با بیان اینکه تعهد و عرق مدیران و روسای حوزه آموزش دستاورد‌های درخشانی برای دانشگاه رقم زده است، ضرورت مستندنگاری این دستاورد‌ها را خواستار شد.
اصلاح، توسعه و ارتقای فرآیند‌ها در سال آتی در دستور کار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: باید از ظرفیت سرباز نخبگان با هدف اعتلای حوزه آموزش بهره‌ببریم.
وی با بیان اینکه در‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به روی نخبگان باز است، تاکید کرد: نقش فعال‌تر در زمینه جذب نخبگان راهکار مناسبی برای ارتقای جایگاه آموزشی دانشگاه است.
زالی ضرورت بروزرسانی دانش اساتید دانشگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: امروزه با پیشرفت علوم و فناوری‌های نوین ضرورت بروزرسانی دانش اساتید در هر رتبه و جایگاهی باشند بدیهی است.ارتقای واقعی دانشگاه در گروی بین‌المللی شدن به معنای واقعی است، بنابراین پیوستن و همراه شدن اساتید به برنامه‌های این حوزه ضروری است.
وی با اشاره به دستاورد‌های حوزه پژوهش ادامه داد: امروز از مرز پنج هزار مقاله عبور کرده‌ایم و این در شرایطی است که ۲۵ درصد این مقالات q1 هستند و ۳۳ درصد آن نیز استاندارد واقعی بین‌المللی را دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه شاخص تولید علم دردانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی سه و شش دهم درصد به ازای هر عضو هیئت علمی است، گفت: ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی می‌تواند تحول بزرگی در دانشگاه ایجاد کند.