خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

همکاری علمی، صنعتی و فناوری بین معاونت علمی و وزارت فناوری ترکیه

مهر | دانش و فناوری | شنبه، 12 اسفند 1402 - 15:56
یادداشت تفاهم همکاری علمی،صنعتی و فناوری بین معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت صنعت و فناوری ترکیه در حاشیه هشتمین نشست شورای عالی همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در آنکارا امضا شد.
فناوري،علمي،مشترك،همكاري،كشور،موسسات،نوآوري،تفاهم،يادداشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یادداشت تفاهم همکاری بین حسین امیرعبدالهیان، وزیر امورخارجه به نمایندگی از معاون علمی و مهمت فاتح کاچیر، وزیر صنعت و فناوری ترکیه به نمایندگی از کشور ترکیه با هدف کمک به روابط دوستانه بین دو کشور با وقوف به اهمیت علم، صنعت، فناوری و نوآوری در توسعه اقتصاد ملی و تقویت و ارتقا همکاری علمی، صنعتی و فناوری مبتنی بر اصول برابری و انتفاع متقابل امضا شد.
تبادل دانشمندان، محققان، دانشگاهیان و متخصصان در زمینه های علم و فناوری، برگزاری کنفرانس‌ها، سمپوزیوم‌ها، کارگاه‌ها و سایر نشست‌ها و نمایشگاه‌های مشترک مرتبط با علم و فناوری، تشویق فعالیت مربوطه دو کشور به مشارکت در رویدادهای علمی و فناوری، ارتقای همکاری بین نهادهای دولتی همتا، موسسات تخصصی، موسسات تحقیق و توسعه ملی، مراکز تحقیقاتی و سایر موسسات علمی، صنعتی و فناوری دو کشور، تبادل تجربه و دانش در زمینه صنعت، فناوری و سیاست‌های نوآوری و بهترین تجربیات، ایجاد سازوکارها و برنامه های مشترک مانند دفتر انتقال فناوری مشترک، پارک فناوری مشترک و برنامه شتابدهی مشترک برای استارتاپ‌ها از جمله برنامه همکاری در این یادداشت تفاهم است.
طرف ها در صورت لزوم، موظف هستند توسعه ارتباطات و همکاری مستقیم بین نهادهای دولتی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سایر موسسات و نهادهای دو کشور و انعقاد ترتیبات اجرایی مناسب برای انجام همکاری‌ها را تشویق و تسهیل کنند.
طرف‌ها همکاری های علمی و فناوری را در قالب این یادداشت تفاهم از طریق فراخوان پروژه های تحقیقاتی علمی، توسعه‌ای و نوآوری مشترک بین شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ایرانت تشویق کرده و پشتیبانی خواهند کرد.