خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم پرورش دانشجوی محقق و فناور در دانشگاه‌های علوم پزشکی

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 12 اسفند 1402 - 15:25
معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تعیین راهبردهای شورای سیاستگذاری کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی بر پرورش دانشجوی محقق و فناور در دانشگاه‌ها تاکید کرد.
تحقيقات،فناوري،دانشجويي،كميته،دانشجويان،اعضاي،بهداشت،دكتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، نشست شورای سیاستگذاری کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی به‌منظور تودیع اعضای پیشین و معارفه اعضای جدید این شورا، با حضور دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و دکتر نیما رضایی دبیر کمیته کشوری و اعضای پیشین و اعضای منتخب و جدید شورای سیاستگذاری برگزار شد.
دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت ویژه جایگاه دانشجویان در تولید علم گفت: به همت کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی هم در نیماد کمیته دانشجویی مصوب شده است و هم در جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی 3 دانشجوی برگزیده معرفی شد.
وی افزود: لزوم برنامه‌ریزی در جهت افزایش ظرفیت دانشجویی کل کشور باید در دستور کار کمیته سیاستگذاری دانشجویی قرار گیرد.
پناهی گفت: باید برای دانشجویان نگرش علمی و تحقیقاتی ایجاد کنیم تا هم دانشجویان رشد علمی داشته باشند هم در ادامه به تولید علم و افزایش شتاب تولید علم بینجامد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: باید در تحقیقات و پژوهش‌ها عمیق شوید و دید عمیق داشته باشید، باید با تکثیر تفکر سواد، دانشجویان را دلسوز، علاقه‌مند و باسواد رشد پیدا کنند.
وی با تعیین راهبردها و انتظارات موجود از عملکرد این شورا به‌منظور پرورش دانشجوی محقق و فناور در دانشگاه‌ها، بر گسترش دامنه کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی با جذب هرچه بیشتر دانشجویان پژوهشگر در کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی تأکید کرد.
در ادامه دکتر نیما رضایی با مرور تجارب و فرایندهای حاکم بر وظایف اعضای شورای سیاست‌گذاری به بیان اهداف موجود پرداخت.