خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ترکیه‌ای

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | جمعه، 11 اسفند 1402 - 00:00
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در خصوص روند توسعه مناسبات، پیگیری توافقات اخیر روسای جمهور دو‌ کشور و تحولات فلسطین تبادل نظر کردند.
خارجه،تركيه،وزير،اسلامي،تاكيد،امور

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگویی تلفنی با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، با اشاره به توافق‌های صورت گرفته در جریان سفر اخیر رئیس جمهور کشورمان به آنکارا، بر ضرورت استمرار تلاش مشترک برای اجرای توافقات تاکید کرد.
امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات اخیر در غزه و تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین، به برگزاری نشست آتی وزرای امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود در این نشست کشور‌های اسلامی به نتایج و اقدامات موثر در جهت توقف نسل کشی رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل نائل آیند.
هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز در این تماس تلفنی سفر اخیر آقای رئیسی به آنکارا را مهم و تاریخی برشمرد و بر اراده دولت ترکیه برای پیشبرد همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.
وزیر خارجه ترکیه همچنین ضرورت هماهنگی بین کشور‌های اسلامی برای مقابله و توقف تجاوزات صهیونیست‌ها را مورد تاکید قرار داد.