خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز شخم و شیار شالیزارهای مازندران در اولین هفته پربارش زمستان

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 07 اسفند 1402 - 16:48
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: کار آب تخت و آماده سازی شالیزارهای مناطق مرکزی مازندران آغاز شد.
آب،تخت،مازندران،شاليزاري،شيار،شخم،كشاورزي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی محمد رمضانی؛ رئیس اداره برنج سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت کشاورزان برای آب تخت کردن شالیزارها گفت: امسال با توجه به بارش باران 25 درصد زمین‌های کشاورزی شالیزاری شخم و شیار و آب تخت اولیه شد.
وی با اشاره به بارندگی‌های مناسب چند روز اخیر افزود: با آب‌گیری آببندان و لایروبی نهرها کار شخم و شیار و آب تخت مزارع شالیزاری آغاز شده، این بارش‌ها بویژه درخصوص شالیزارهای شرق استان که با مشکل منابع آبی مواجه هستند، حائز اهمیت است.
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه حدود 25 درصد سطح شالیزارهای مناطق مرکزی مازندران آب تخت شده است، گفت: در شهرستان بابل، فریدونکنار، آمل، محمودآباد و بابلسر شاهد شخم و شیار و آب تخت اولیه مزارع شالیزاری هستیم.
رمضانی از کشاورزان خواست با توجه به پیش بینی هواشناسی و با توجه به پایداری هوای سرد در بیشتر مناطق مازندران در هفته جاری نسبت به بذرپاشی اقدام نکنند.
وی یادآور شد: احتمال اینکه درجه حرارت خاک پایین باشد و بذر از بین برود، وجود دارد، لذا ضروری است در این زمان آبگیری آب بندان‌ها به خوبی انجام شود.
انتهای پیام/