خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خراسان رضوی رتبه اول صنایع تبدیلی و فرآوری کشور را دارد

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 06 اسفند 1402 - 09:12
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، گفت: استان خراسان رضوی رتبه اول صنایع تبدیلی و فرآوری کشور را دارد، همچنین حائز رتبه سوم دام و طیور و فرآورده های لبنی کشور است.
رضوي،خراسان،نمايشگاه،دام،طيور،محصولات،كشاورزي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، غلامرضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری هجدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور و آبزیان در مشهد، اظهار داشت: در این نمایشگاه محصولات و تکنولوژی‌هایی معرفی می‌شوند که قیمت تولید را کاهش دهند و به نظرمن امروز کشور ما در حال رسیدن به مرحله‌ای است که بتواند کشاورزی ما در قله‌های موفقیت کشاورزی دنیا قرار بگیرد.
وی افزود: استان خراسان رضوی رتبه اول صنایع تبدیلی و فرآوری کشور را دارد، همچنین حائز رتبه سوم دام و طیور و فرآورده‌های لبنی کشور است و بالغ بریک هزار و پانصد واحد تولیدی، تبدیلی و فرآوری در استان خراسان رضوی وجود دارد و آمار تولیدات محصولات دامی، زراعی و باغی در خراسان رضوی حدود هفت و نیم میلیون تن است.
قنبری ادامه داد: شش و نیم میلیون راس دام و 16 میلیون واحد دامی در خراسان رضوی وجود دارد که از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ملی است و در کنار زنجیره‌های تولید قرار دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی یادآور شد: تاکید ویژه ما این است که در دو سال بتوانیم برای توسعه زنجیره‌های واحدهای تولیدی خرد که از توان رقابت، تامین منابع و مکانیزه کردن واحدهای خودشان برخوردار نیستند در ذیل زنجیره‌های تولید به قابلیت‌ها و استانداردهای لازم برسند تا بتوانیم محصولات خوبی را درخور کشورمان داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه دام و طیور آبزیان خراسان رضوی به سمت تخصصی شدن گام برداشته می‌شود، بیان کرد: در این حوزه‌ها در سال گذشته دو نمایشگاه و امسال نیز سه نمایشگاه برگزار شده است.
انتهای پیام/282/