خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لوموند: آمریکا به دلیل جنگ غزه در انزوای دیپلماتیک به سر می‌برد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | یکشنبه، 06 اسفند 1402 - 08:55
به دلیل مشکلات ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین در کنگره آمریکا و تلفات سنگین ناشی از جنگ اسرائیل در غزه، فضای تاریکی بر رژیم‌های غربی سایه افکنده است.
لوموند،آمريكا،غزه،دليل،اوكراين،نوشت

«پیوتر سوملار» نویسنده فرانسوی در لوموند نوشت: واشنگتن و آودیوکا اوکراین و غزه سه عرصه بحران‌های بین المللی هستند و وجه مشترک بین آن‌ها این است که آزمونی واقعی برای سنجش اعتبار غرب و وحدت آن به شمار می‌روند.
الجزیره به نقل از لوموند نوشت: به دلیل مشکلات مربوط به ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین در کنگره آمریکا و تلفات سنگین ناشی از جنگ اسرائیل در غزه، فضای تاریکی بر رژیم‌های غربی سایه افکنده است.
در گزارش لوموند آمده است: شاخص‌ها نشان می‌دهد که دموکراسی‌های لیبرال در حال عبور از لحظه‌ای از تردید و ضعف وجودی هستند به طوری که به نظر می‌رسد در آزمون ارزشها، صدایی ندارند و در مقابل، روی برجسته کردن قدرت خود تمرکز می‌کنند.
نویسنده با اشاره به اینکه بخشی از این فضای تاریک از واشنگتن و به دلیل احتمال به قدرت رسیدن ترامپ می‌آید، ادامه داده است: اروپایی‌ها بیشتر از این می‌ترسند که ترامپ دست از حمایت کی یف بردارد.
صرف نظر از نتیجه انتخابات آمریکا، اروپایی‌ها باید برای زندگی کردن بدون آمریکا آماده شوند.
لوموند در پایان آورده است: اعتبار آمریکا به دلیل وضعیت تراژدیک فلسطینی‌ها در غزه زیر سوال رفته است.
منبع: شفقنا