خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تبادل فرهنگ‌ها نقش مهمی دارد

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 06 اسفند 1402 - 07:54
نویسنده و کارگردان نمایش «شب مهتاب» معتقد است برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برای تبادل فرهنگ‌ها برخوردار است.
نمايش،نوجوان،كودك،جشنواره،مهتاب،تئاتر،شب،آثار،اشاره،زحمتكش

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
ملیحه زحمتکش نویسنده و کارگردان نمایش «شب مهتاب» گفت: نمایش ما برگرفته از حکایت واقعی مینا و پلنگ در روستای کندلوس مازندران است.
با توجه به اینکه ما از شیراز در جشنواره شرکت می‌کنیم این حکایت را بومی سازی کرده و بر اساس زندگی یک دختر لر تغییر دادیم.
او با اشاره به اینکه پیام این نمایش عشق، محبت و دوستی و حفظ حقوق حیوانات است، افزود: برای اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم استان فارس و همچنین انتقال پیام نمایش به نوجوانان دیگر استان‌ها تصمیم به شرکت در این جشنواره را گرفتیم.
نویسنده و کارگردان نمایش «شب مهتاب» با اشاره به اینکه این نمایش را با همکاری زهرا قربانی نوشته و کارگردانی کردیم، گفت: حدود ۲۴ سال است که در زمینه تئاتر کودک و نوجوان و همچنین تلویزیون و سینما در حوزه کودک و نوجوان و عروسکی به طور مشترک فعالیت داریم.
او با اشاره به اینکه با توجه به تجربه کاری، در این نمایش از موسیقی و ترانه به جای دیالوگ استفاده کردیم، گفت: تلاش کردیم تا کار بیشتر شبیه به یک اپرای عروسکی باشد و به همین دلیل تنها از صدا، موسیقی و تصویر برای روایت داستان استفاده کردیم.
زحمتکش در خصوص علت حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای تبادل فرهنگ‌ها و اهمیت به تاتر کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
او اضافه کرد: با برگزاری این گونه جشنواره‌ها و دیدن آثار متفاوت به دلیل تعدد آثار در ژانر‌ها و شیوه‌های مختلف نویسندگان و کارگردانان و دیگر هنرمندان دید فراتری پیدا خواهند کرد و در تولید آثار موفق‌تر خواهند بود.
خاطرنشان می‌شود نمایش شب مهتاب که پیش از این در تئاترچار سوی تئاترشهر اجرای عموم داشت، همزمان با سومین روز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، روز پنج شنبه سوم اسفندماه در سه نوبت در ساعت‌های ۱۱، ۱۶:۳۰ و ۱۹:۱۵ در پلاتوی شهر خورشید میبد روی صحنه می‌ورد.