خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایران رتبه نخست کشفیات مواد مخدر دنیا را کسب کرد

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 05 اسفند 1402 - 20:12
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از رشد 130 درصدی ساماندهی معتادان متجاهر در کشور خبر داد و گفت: ایران رتبه نخست کشفیات موادمخدر دنیا را کسب کرد.
مخدر،مواد،اجتماعي،استان،مبارزه،حوزه،كشور،كاظمي،كردستان،رتبه، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علیرضا کاظمی امشب در جلسه تودیع و معارفه دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان جزو موفق‌ترین استان‌های کشور است که با تلاش‌های خالصانه مسئولان در عرصه مواد مخدر، رتبه اول تا سوم بوده است.
وی افزود: استان کردستان دارای مردمان با فرهنگ و جامعه‌ای پاک و سالم بوده که دارای رتبه برتر سلامت اجتماعی و از لحاظ آلودگی به مواد مخدر جزو 10 استان آخر کشور است، دستاوردهای بسیار خوبی در این حوزه وجود داشته است.
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جلسات آسیب‌های اجتماعی بسیار بر اولویت کاری مسئولان در حوزه مواد مخدر تاکید دارد، تصریح کرد: جلسات برگزار شده باید موضوعیت داشته و موضوع آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیرند.
وی بیان کرد: آموزش وپرورش میدان‌دار و مسئولیت بزرگی در مقابل آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر دارد، چراکه الگوهای مواد مخدر در حوزه‌های کشت، توزیع، تولید، مصرف و سن در میان جوانان و نوجوانان تغییر کرده است.
کاظمی با ذکر اینکه بیش از هزار و 200 نوع مواد مخدر در جهان شناسایی شده است، عنوان کرد: نوع آسیب‌های روانی حاکم بر جامعه بسیار پیچیده و در حال افزایش است لذا حضور آزادانه جوانان ما در فضای مجازی آنها را در معرض خطر این بلای خانمان‌سوز قرار می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: 23 درصد افزایش نرخ آسیب‌های اجتماعی در حوزه مواد مخدر در چند دهه گذشته بوده و باید کارهای فرهنگی بسیاری در این راستا صورت بگیرد.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ابراز داشت: خوشبختانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی علی‌رغم انتظارات موفقیت‌های بسیار خوبی کسب شده که رتبه اول کشفیات در سطح دنیا و رشد 130 درصدی ساماندهی معتادان متجاهر از افتخارات کشور ایران است.
کاظمی اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد مردمی سازی در دولت سیزدهم با مجامع خیرین و پای کار آمدن 2 هزار خیر در 129 استان شکل گرفته و حدود 600 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر تقدی شده است.
انتهای پیام/481/