خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تعاملات تجاری ایران از محل معاهدات بین‌المللی افزایش یافت - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 05 اسفند 1402 - 20:12
معاون تجارت و خدمات دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تراز تجاری کشور مناسب است و تعاملات تجاری ایران از محل معاهدات بین المللی که کشورمان به عضویت آن درآمده، افزایش یافته است.
ملي،برند،كسب،رسانه،كشور،فضاي،برندهاي،حوزه،جشنواره،وزارت،معدن ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، علیرضا شاهمیرزایی در نشست خبری اعضای کمیسیون برند ملی با خبرنگاران که در محل ساختمان ساپکو مشهد برگزار شد اظهارداشت: باتوجه به اینکه فضای کلی برای کسب و کار، فضای فرهنگی و نگاه مشتری می باشد ،واین درحالی است که تاثیر زیادی بر بازار دارد، بنابراین دولت فقط شعار مردمی بودن نداده بلکه در خیلی از مسائل آن را نشان داده نمونه اش توجه به تشکل‌های بخش خصوصی بوده ، در صورتیکه مصوبه سال 1394 را دوباره احیا کرده و نظارت بر بازار را به اتحادیه های صنفی سپرده است.
وی تاکیدکرد:کسب وکارها در کشور به دلیل مشکلات ساختاری که از سالهای قبل وجود داشته، گرفتار یک فضای تورمی است و برای مهار تورم ابتدا باید جریان نقدینگی کنترل شود.
شاهمیرزایی تورم را ریشه بسیاری از مشکلات کنونی در کشور دانست وافزود: الان ترازنامه های بانکها در حال کنترل است که امکان دارد در نگاه اول صاحبان کسب و کار احساس کنند که در تامین مالی خود دچار مشکل می شوند اما این اقدام باعث جلوگیری از افزایش تورم و در نهایت افزایش قدرت خرید مردم می‌شود.
وی خاطرنشان‌کرد: تراز تجاری کشور مناسب است و تعاملات تجاری ایران از محل معاهدات بین المللی که کشورمان به عضویت آن درآمده، افزایش یافته و این در حالی است که وقتی قدرت خرید مردم کاهش پیداکند؛ این رکود روی میزان فروش کسب و کارها تاثیر می‌گذارد بنابراین باید دوره خود را پشت سر بگذارند، آمارها هم گویای رشد سرمایه گذاری در حوزه تولید داخلی است، با وجود همه مشکلات، کمبودی در تولید و تامین هیچ کالایی در کشور وجود ندارد.
معاون تجارت و خدمات دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین درپاسخ به سوال خبرنگاران اظهارداشت: ارزش برند به این است که تعداد بیشتری از مردم هم از آن آگاه شوند و هم تصویری خوبی از آن داشته باشند، اینجا نقش رسانه ها بسیار اهمیت دارد تا اقبال عمومی نسبت به برندها افزایش یابد، هم اکنون در فضای مجازی برخی از سایتهای اینترنتی راهنمای خرید مردم شده اند، اگر بتوان در خصوص برندها از از فضای رسانه ای برای نظرخواهی از مردم بهره گرفت، می‌تواند به فرهنگ سازی برندینگ در کشور کمک کند.
شاهمیرزایی فضای برندینگ در کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از دلایل بروز تورم، انتظارات تورمی است، صاحبان کسب و کار وقتی برای برندسازی سرمایه گذاری می‌کنند، انتظار حمایت و کمک از رسانه ها دارند، همکاری بین برندها و رسانه ها بسیار مهم است، وقتی رسانه ها فضای فکری و فرهنگی در مورد کسب و کارها را برای مردم خوب جلوه دهند، خود باعث ایجاد تصویر مثبتی می‌شود که بر روی انتظارات تورمی تاثیر می‌گذارد.
برجسته کردن محصولات ایرانی در جشنواره برند ملی
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهارداشت: استفاده از ظرفیت رسانه های تاثیرگذار می‌تواند در فرهنگ کشور و ترویج استفاده از برندهای داخلی بسیار تاثیر بگذارد.
عباس محمدیان هدف اصلی برگزاری این جشنواره را نیز برجسته کردن محصولات ایرانی دانست و افزود:هنر اصحاب رسانه در جشنواره ملی برند، کیفی سازی این جشنواره به صورت ملی و بین المللی است، در واقع عدم توجه به ظرفیت رسانه ها در گذشته باعث افت برندسازی در کشور شده امروز با پیوندی که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت معدن و تجارت وجود دارد این کم و کاستی ها جبران می‌شود .
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست خبری گفت: با راه اندازی دبیرخانه جایزه ملی برند در مشهد، این شهر از سال آینده میزان جشنواره ملی برندینگ ایران با معرفی برندهای برتر ملی خواهد بود، جشنواره ای که حدود 10 سال در مشهد به صورت استانی و با کمک بخش‌های دولتی و خصوصی برگزار و برندهای برتر استانی به صورت سالانه معرفی و تجلیل می‌شدند.
وی در پایان بیان کرد: یک برند جدا از ارزشهای اقتصادی اش باید به لحاظ شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نیز ارزشیابی شود که این موضوع هم از رسانه ها انتظار می‌رود تا دبیرخانه جایزه ملی برند را در این بخش یاری دهند.
مدیرکل صنعت ،معدن وتجارت خراسان رضوی گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران باید همه کسب و کارها در قالب جایزه ملی برند با رویکرد تمرکززدایی از مرکز که توسط وزارت صنعت معدن و تجارت اعمال شده مورد ارزیابی قرار بگیرند و سابقه خوبی که خراسان رضوی در حوزه برند و برندینگ دارد، پس از برگزاری آخرین همایش برندینگ استان در آبانماه امسال، اعضای کمیسیون ملی برند، ظرفیتها و توانمندیهای این منطقه و روند علمی که در حوزه برند پشت سر گذاشته شده است را بررسی کردند.
امیر رضا رجبی تصریح کرد :کمیسیون ملی برند در دولت سیزدهم احیا شد، در کنار آن انجمن مدیران صنایع استان برای چندین سال متوالی همایش سالانه برندینگ (انتخاب و تجلیل از برندهای برتر سال استان) را در مشهد برگزار می‌کرد و کارنامه موفقی در این زمینه داشت بنابراین نخستین دبیرخانه جایزه ملی برند در خراسان رضوی گشایش یافت که براساس آن برگزاری همایش سالانه برندینگ در حوزه ملی با شاخص ها و داوران متفاوت برگزار می‌شود.
وی ادامه داد:در این راستا فقط به کسب و کارهای حوزه صنعت معدن و تجارت بسنده نکرده بلکه برندهای متقاضی در همه حوزه های کسب و کار در سطح کشور اعم از صنایع فرهنگی و خلاق، گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و مواردی که امکان دریافت جایزه ملی برند را داشته باشند، بررسی کرده و برندهای برتر در سطح ملی را به صورت سالانه انتخاب خواهد کرد.
انتهای پیام/282/.