خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جنگ با یمن و افزایش نگرانی ها از اتمام موشک های کروز تاماهاک !

مشرق | بین‌الملل | جمعه، 04 اسفند 1402 - 21:30
آمريكا،موشك،دريايي،نيروي،افزايش،كروز،تير،توليد،منتشر،2019،2018

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی حقایق آمریکا مطلبی را درباره افزایش نگرانی ها از اتمام موشک های کروز تاماهاک نیروی دریایی آمریکا در نتیجه درگیری با یمنی ها منتشر کرد و نوشت:
اندیشکده آمریکن اینترپرایز در گزارشی عنوان کرده در وضعیتی که نیروی دریایی آمریکا با کاهش ردیف بودجه در وضعیت کوچک‌تر شدن قرار گرفته ، با ادامه روند درگیری در یمن نگرانی‌ها درباره کمبود ذخایر تسلیحاتی در واشنگتن افزایش پیدا کرده است.
نگرانی‌ها درباره افزایش هزینه جنگ در دریای سرخ، حالا به تسلیحات تهاجمی رسیده ، چراکه نیروی هوایی و دریایی آمریکا با استفاده از تسلیحات گران‌قیمت درحال انجام عملیات‌های آفندی و پدافندی در محدوده دریای سرخ است و این موضوع نگرانی ها را نسبت کاهش ذخایر تسلیحاتی راهبردی آمریکا افزایش داده است.
بنابر اخبار منتشر شده ، آمریکا در جریان حمله به یمن بیش از 80 تیر موشک کروز تهاجمی تاماهاوک را استفاده کرده ، درحالی که در برنامه بودجه سال 2023 صرفا 55 تیر از این موشک تهیه شده بود.
درکنار 125 تیر موشک کروز تاماهاوک که در طی سال‌های 2018 و 2019 در حملات به سوریه استفاده شد ، نیروی دریایی آمریکا در سال 2018 صرفا 100 تیر و در سال 2019 هیچ موشک کروز تاماهاوکی را خریداری نکرده است .
حتی اگر نیروی دریایی بخواهد موشک‌های بیشتری بخرد، مشخص نیست که صنعت بتواند برای پاسخگویی به این تقاضا رشد کند.
نوسان خرید Tomahawk منجر به نرخ های تولید ناپایدار و برنامه ریزی تجاری ضعیف برای صنعت و تامین کنندگان آن شده است.
تقاضای نابرابر در گلوگاه های تولید قطعات کلیدی مانند موتورهای موشکی ایجاد شده است که افزایش تولید را دشوار می کند.
با توجه به اینکه ساخت هر تاماهاوک جدید دو سال زمان نیاز دارد،انتظار نمی‌رود سفارش‌های مربوط به سال گذشته تا ژانویه 2025 تحویل داده شوند چرا که توان تولید فقط پنج موشک در ماه است.
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.