رسیدگی به بیش از 42 هزار مکاتبه مردمی با کمیته امداد خراسان جنوبی
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال به تعداد 42 هزار و 776 مکاتبات مردمی پاسخگویی و رسیدگی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در کمترین زمان ممکن به مکاتبات و درخواستهای واصله به این نهاد پاسخ میدهد و یکی از برنامههای این نهاد رفع مشکلات شهروندان است که از طرق مختلف این کار انجام میشود.
وی تصریح کرد: برای تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتن، شرایط و ضوابط مشخصی وجود دارد و این طور نیست که به صرف اعلام یک درخواست مقدمات این کار فراهم شود.
از ابتدای امسال به تعداد 42 هزار و 776 مکاتبات مردمی پاسخگویی و رسیدگی شده است.
این درخواستها از سامانه سامد و مراجع مختلف دفتر مقام معظم رهبری، نماینده ولی فقیه، استانداری، نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری و درخواستهای مددجویی اعلام شده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: این درخواستها در قالب موضوعات کمک هزینههای درمان، تحت حمایت قرار گرفتن، درخواست وام قرضالحسنه کارگشایی و اشتغال، مساعدت بلاعوض و ...
بوده که در بین این درخواستها تقاضای وام قرضالحسنه تحت حمایت قرار گرفتن و درمان از درصد بالایی برخوردار بوده است.
از ابتدای امسال 1650 خانوار تحت حمایت این نهاد از گردونه حمایت خارج شدهاند.
حسینی اظهار داشت: از سال 1400 که آمار مستمریبگیران 44 هزار خانوار بودند تاکنون 5 هزار خانوار از حمایت خارج و آمار تحت حمایت این نهاد به 39 هزار خانوار رسیده است.
برخی از خانوارها به صورت موقت و 6 ماهه تحت حمایت بودند و بنا به خدماتی نظیر جهیزیه و تحصیل که نیاز دارند تحت پوشش قرار میگیرد و در نهایت هر مددجو 3 سال تحت حمایت است مگر سالمند و از کارافتاده باشند.
وی با اشاره به این که براساس برنامه ششم توسعه باید خدمات رسانی به سالمندان را برون سپاری و به مردم واگذار کنیم، افزود: در این راستا 73 مرکز نیکوکاری در مساجد با 91 مددکار رسیدگی به 18 هزار پرونده سالمند را برعهده گرفتند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی اظهار داشت: از 103 هزار نامه ارسالی مردم در سفر دوم رئیس جمهور 45 هزار نامه مربوط به کمیته امداد بود که 35 هزار نامه بررسی و به 18 هزار مکاتبه با اعتباری معادل 30 میلیارد تومان پاسخگویی شده است.
وی با اشاره به مراجعه 18 هزار و 165 نفر به صورت حضوری و الکترونیکی و 24 هزار مکاتبه از ابتدای امسال افزود: همه درخواستها و خدمات از طریق سامانه سها پیگیری میشود و دفاتر پیشخوان هم در این رابطه تعامل خوبی دارند.
انتهای پیام/252/