خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راه‌اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه درمان سرطان در مازندران - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 24 بهمن 1402 - 11:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مجهزترین دستگاه شتاب دهنده خطی در درمان سرطان در بابلسر نصب و راه اندازی شد.
بابل،پزشكي،دانشگاه،علوم،دستگاه

سیدعلی مظفرپور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: بیمارستان شهید رجایی بابلسر یکی از مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز درمان بیماران سرطانی مازندران است و با توجه به سفر وزیر بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی بابل و بازدید از نحوه مطلوب ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان شهید رجایی بابلسر، قول تخصیص یک دستگاه پیشرفته‌ به دانشگاه علوم پزشکی بابل داده شد.
وی افزود: دستگاه مولتی انرژی یکی از مجهزترین و بهترین دستگاه‌های رادیوتراپی دنیاست که ارزشی بالغ بر 130 میلیارد تومان دارد و با هزینه وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی بابل تخصیص پیدا کرد و تحویل بیمارستان شهید رجایی بابلسر شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکید کرد: علاوه بر این دستگاه، بزودی یک دستگاه شتاب دهنده خطی دیگر نیز به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل تحویل داده می‌شود.
مظفرپور یادآور شد: اواخر آبان ماه سال جاری نیز اولین و تنها دستگاه سی تی سیمولاتور شمال کشور، به ارزش حدود 30 میلیارد تومان در بیمارستان شهید رجایی بابلسر توسط دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل خریداری و راه اندازی شد.
انتهای پیام/