خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اختتامیه جشنواره فیلم فجر در اصفهان| پرواز سیمرغ‌ها در نصف جهان/ برگزیدگان از جشنواره چه گفتند؟ + فیلم - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 24 بهمن 1402 - 10:40
چهاردهمین فیلم فجر اصفهان با اکران 16 فیلم و تقدیر از برگزیدگان آثار تولیدی اصفهان در حوزه های مختلف فیلم سازی به پایان رسید.
اصفهان،جشنواره،فيلم،فجر،سينما،هنر،استان،اسلامي،كشور،اصفهاني

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان همزمان با چهل و دومین جشنواره فیلم فجر کشور، پس از اکران 16 فیلم از 16 بهمن آغاز و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن 1402 به پایان رسید.
در این دوره از جشنواره، فیلم‌ اولی‌های اصفهانی نه تنها در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ‌درخشیدند بلکه در اختتامیه جشنواره اصفهان نیز سال پرسیمرغی را برای کارگردانان، تهیه‌کنندگان و مستندسازان اصفهانی به همراه داشت.
اما از نگاه مخاطبان و بینندگان جای خالی تعدادی از فیلم‌ها که رتبه‌های قابل توجهی را در جشنواره کشور به خود اختصاص دادند در اکران‌های اصحاب رسانه، هنرمندان و مردم اصفهان خالی بود که امید است با پیگیری تدابیری جهت اجرای عدالت عمومی از سوی تهیه‌کنندگان آثار مختلف در نظر گرفته شود.
.
در این مراسم سیدمهدی سیدین نیا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 46 سالن سینما در اصفهان ساخته شده و در واقع با استقبال مردم این سینماهای متعدد ایجاد شده است چرا که روزی در اصفهان تنها 6 سینما بود.
وی با بیان آنکه باید مردم را به دیدن فیلم‌ها در سینما دعوت کنید، ادامه داد: با وجود مشکلات کنونی اقتصادی انتظار می‌رود که مردم اصفهان گذشته تاریخی خود را فراموش نکنند زیرا با هنر می‌توان گره‌گشای بسیاری از مشکلات بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به کمبود فیلم در حوزه موضوعات اجتماعی خاطرنشان کرد: برای مسائلی مانند اشتغال و آسیب‌های اجتماعی توسط هنر و فیلم راه حل ارائه دهید.امیدواریم در سال آینده فیلم‌های خوبی در اصفهان ساخته شود.
وی با اشاره به انجام امکان‌سنجی‌های لازم برای ساخت «شهر هنر» گفت: امیدواریم با کمک دولت این مکان بهره‌برداری شود و اصفهان می‌تواند نقش خود را در سطح کشور و بین‌الملل ایفا کند.
انتهای پیام/163/.