خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خوش‌بینی سازمان بین‌المللی دریانوردی برای حل بحران دریای سرخ

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | یکشنبه، 22 بهمن 1402 - 22:40
سازمان بین‌المللی دریانوردی تاکید کرد تمام تلاش خود را می‌کند تا بحران دریای سرخ با گفتگو حل شود.
سازمان،حمل،تاكيد،نقل،ادامه،دريايي،گفتگو،عبور

آرسنیو دومینگز، رئیس سازمان بین المللی دریانوردی سازمان ملل متحد، بر تعهد این سازمان برای دستیابی به راه حلی سریع برای حل بحران دریای سرخ که به ادعای او مانع از حرکت حمل و نقل کالا‌های جهانی شده است، تاکید کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، دومینگز در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که تغییر مسیر کشتی‌ها راه حل ایده آلی برای شرکت‌ها نیست، زیرا هزینه حمل و نقل و در نتیجه قیمت محصولات حمل شده را افزایش می‌دهد.
او اعلام کرد: بیش از ۶۰ درصد محموله‌هایی که سالانه از کانال سوئز عبور می‌کردند، اکنون از آفریقای جنوبی عبور می‌کنند که این امر منجر به افزایش هزینه‌های بیمه، مصرف بیشتر سوخت، خسته شدن ملوانان و اضافه شدن ۱۰ روز دیگر به مدت سفر است.
این مقام بین‌المللی همچنین با تاکید بر اینکه هدف سازمان مسئول تامین امنیت حمل و نقل دریایی، ارائه اقدامات عملی و عملیاتی به منظور ادامه فعالیت کشتی‌هاست، افزود: می‌خواهم نسبت به امکان حل اختلاف خوش‌بین بمانم.
او با تاکید بر اینکه گفتگو با همه طرف‌ها در حال انجام است، گفت: برای ادامه هماهنگی جهت هر اقدامی که منجر به حل این مشکل شود، خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کنیم.
دومینگز توضیح داد که نقش سازمان این است که اطمینان حاصل شود که طرفین گفتگو را ادامه می‌دهند تا وضعیت بدتر از این نشود و یک محیط امن دریایی را بازیابی کند.