خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعلام نامزد‌های بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فجر ۴۲

باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | شنبه، 21 بهمن 1402 - 19:23
دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اسامی نامزد‌های سیمرغ و داوران را اعلام کرد.
جشنواره،فيلم،بهمن،ميلاد،اكران،برج،داوران،فجر

مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در آخرین نشست خبری این رویداد که شامگاه شنبه - ۲۱ بهمن - در خانه جشنواره در برج میلاد برگزار شد، اسامی نامزد‌های بخش‌های مخلف و داوران این بخش را اعلام کرد.
امینی قبل از معرفی نامزد‌ها از اهالی رسانه برای پوشش خبری رویداد‌های جشنواره و اکران فیلم‌ها و نشست‌های خبری تشکر کرد و گفت: دقایقی پیش کار هیئت داوران به پایان رسید و به روز‌های پایانی جشنواره رسیدم و قطار جشنواره به ایستگاه آخر رسیده است، فردا یکشنبه - ۲۲ بهمن - آیین اختتامیه جشنواره در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
وی گفت: محمدهادی کریمی، پوران درخشنده، محمدحسین لطیفی، عبدالحمید قدیریان، شهاب اسفندیاری، مهدی فخیم‌زاده و بهرام عظیمی هیات داوران بخش ملی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را تشکیل می‌دهند.
نامزد‌های جلوه‌های بصری:
هادی اسلامی برای فیلم پرویز خان
حسن ایزدی برای فیلم قلب رقه
محمد برادران برای فیلم احمد
چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شامگاه چهارشنبه -۱۱ بهمن- رسما افتتاح و از روز پنجشنبه ۱۲ بهمن اکران فیلم‌ها در خانه جشنواره (برج میلاد تهران) و سینما‌های مردمی آغاز شد؛ اکران فیلم‌ها جمعه ۲۰بهمن پایان یافت.
۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو و ۴ فیلم در بخش انیمیشن با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت برگزیدگان بخش‌های مختلف در مراسم اختتامیه -۲۲ بهمن- معرفی خواهند شد.