خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲۲ بازار میوه و تره بار در تهران افتتاح شد/ ضرورت پایش سموم میوه و سبزیجات در میادین

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | شنبه، 21 بهمن 1402 - 12:11
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ۲۲ بازار میوه و تره بار در مناطق ۲۲ گانه تهران افتتاح شد.
ميادين،ميوه،تاكيد،سطح،عرضه،شهر،تهران،محلات

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر تهران روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح بازارهای میوه و تره بار درجمع خبرنگاران نسبت به عدم پایش و سنجش سموم برخی میوه‌ها و سبزیجات و مواد پروتئینی در میادین میوه و تره‌بار انتقاد کرد و گفت: با توجه به تاکید شورای شهر تهران به دلیل سلایق شخصی در دو سال گذشته این اقدام عملیاتی نشده است .
مهدی پیرهادی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار افزود: باید در چارچوب قوانین و مقررات این اصول رعایت شود.
وی با اشاره به عرضه محصولات ارگانیک در سطح میادین میوه و تره‌بار گفت: با وجود اینکه اینکه شورای شهر تهران و سایر مسئولان نسبت به این موضوع تاکید ویژه‌ای داشته‌اند اما هنوز این مساله مورد توجه قرار نگرفته و امیدواریم عرضه محصولات ارگانیک در سطح میادین میوه و تره‌بار مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به عرضه میوه‌جات در سطح محلات کم‌برخوردار نیز گفت: در محلات کم‌برخوردار باید به گونه‌ای پیش‌بینی شود که قیمت این محصولات نسبت به سایر مناطق و محلات با قیمت مناسب‌تری عرضه شود، بطوریکه قیمت میوه‌ها در سطح میادین محلات کم برخوردار به مراتب کمتر از قیمت عرضه شده در وانت‌بارها باشد.
پیرهادی تاکید کرد: باید بگونه‌ای عمل شود که بازارهای میوه و تره‌بار در دسترس عموم شهروندان قرار بگیرد و ضروری است با انجام برنامه‌ریزی دقیق و منظم در مناطقی که فاقد میادین و بازارهای تره‌بار است این غرفه ها و اماکن راه‌اندازی شوند و امیدواریم سال آینده با راه اندازی هفتاد میدان و تره‌بار به سطح بازارها و میادین سطح شهر تهران، مشکل کمبود این مراکز جبران شود.
عضو شورای شهر تهران با تاکید براینکه در بودجه سال آینده شهرداری، ۳۰ میلیارد تومان جهت تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه ویژه پایش و سنجش سموم در میادین میوه و تره‌بار پیش بینی شده است، گفت: تاکید ما بر راه‌اندازی این آزمایشگاه و پایش محصولات است.