خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ساخت بزرگترین بیمارستان تخصصی کودکان در منطقه ۲۲

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | جمعه، 20 بهمن 1402 - 16:32
شهردار منطقه ۲۲ اظهار کرد: به نسبت رشد ساخت و ساز‌ها و بارگذاری جمعیتی که در منطقه ۲۲ طی سال‌های گذشته صورت گرفته، زیرساخت‌های مورد نیاز تامین نشده و عزم مدیریت شهری بر تامین سرانه‌ها و ارتقای وضعیت موجود در این منطقه شکل گرفته است.
شهري،منطقه،درماني،تخصصي،مجموعه،نصرتي،بيمارستان

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی با اشاره به نقش زیرساخت‌ها در فرآیند توسعه پایدار شهری گفت: در دنیای امروز زندگی کردن در شهر‌های بزرگی مانند تهران بدون وجود زیرساخت‌های شهری غیرقابل تصور است و وجود این ساختار‌ها به عنوان اصلی‌ترین ملزومات زندگی شهروندان ضرورت دارد.
وی ادامه داد: وقتی صحبت از زیرساخت‌های شهری می‌شود منظور وجود معابر، شبکه‌های آبرسانی و برق‌رسانی و ...
است که بیشتر جنبه‌های کالبدی شهر مدنظر است، اما زیرساخت‌های شهری تنها محدود به کالبد نیست و مؤلفه‌های اجتماعی و اقتصادی را نیز شامل می‌شود.
نصرتی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه ۲۲ در ایجاد زیرساخت‌های مختلف و بسترسازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری افزود: مدیریت شهری منطقه آمادگی کامل دارد تا در کنار مجموعه بهداشت و درمان، شرایط ایجاد مراکز درمانی در این منطقه را تسهیل نماید.
پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران نیز گفت: افتتاح مرکز بهداشتی_درمانی شمال غرب تهران نخستین گام در منطقه ۲۲ است و مجموعه درمان با جدیت پیگیر ساخت بیمارستان‌های دولتی و همچنین بیمارستان تخصصی کودکان در این منطقه است.
در این خصوص مطالعات و اقدامات اولیه صورت گرفته و مابقی اقدامات در حال پیگیری است.
وی افزود: این بیمارستان مجهز به اتاق عمل، اورژانس و بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود و امیدواریم در تعامل با مجموعه مدیریت شهری بتوانیم سرانه‌های خدمات درمانی را بیش از پیش برای شهروندان تهرانی مهیا نماییم.