خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رونمایی از 5 طرح دانش بنیان با سرمایه گذاری 120 میلیارد تومان در فارس

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 19 بهمن 1402 - 13:14
همزمان با دهه فجر و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس 5 طرح عملیاتی دانش بنیان با سرمایه گذاری بالغ بر120 میلیارد تومان و با اشتغال 112 نفر در زمینه صنعت نفت و گاز، ساختمان و حوزه پزشکی و کشاورزی افتتاح شد.
بنيان،دانش،استان،شيراز،فارس،صنعتي،صنعت،هكتاري،نيا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حسن شیخ نیا در مراسم افتتاح رونمایی از 5 طرح دانش‌بنیان در استان فارس، عرصه‌های دانش بنیان را افتخارآفرین دانست و اظهارداشت: این پایگاه‌های علمی در مسیری سیر می‌کنند که منطبق با مزیت نسبی استان است و قابلیت‌های بالقوه را به بالفعل عینیت می‌بخشند.
وی یادآور شد: استان فارس دارای ظرفیت‌های متنوع و بی‌بدیل صنعتی، پزشکی، کشاورزی و خدماتی است، لذا باید با شناسایی نیاز‌ها و الزامات زنجیره ارزش به صورت آگاهانه ارتباطی بین مصرف‌کننده و بازار در حوزه دانش‌بنیان‌ها صورت گیرد.
معاون استاندار فارس، اولین گام عملی و حمایتی دولت از شرکت‌های دانش بنیان را انعقاد تفاهم‌نامه همکاری حوزه صنعت و دانشگاه عنوان کرد و اضافه کرد: در راستای رونق تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و با ایجاد بستر مناسب جهت توسعه فناوری و ساماندهی ارتباط واقعی بین صنعت و دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری فیما بین استانداری، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اداره کل صنعت.
معدن و تجارت، جهادکشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد.
شیخ نیا، گام دیگر را پیش‌بینی و اختصاص عرصه 10 هکتاری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نیز جانمایی شهرک اختصاصی 25 هکتاری در یکی از نقاط خوب شیراز برای استفاده مجموعه‌های دانش بنیان بیان و ابراز امیدواری کرد با بسترسازی و آماده کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور شاهد رشد و توسعه بیش از گذشته بخش‌های مختلف اقتصادی استان باشیم.
انتهای پیام/424