خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 10 اسفند 1402
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شرکت بیش از ۱۲ هزار معلم در دوره بین‌المللی «جایزه معلم»

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | چهارشنبه، 18 بهمن 1402 - 23:45
دبیر اولین دوره بین‌المللی جایزه معلم گفت: در این دوره بین‌المللی حدود ۱۲ هزار و ۴۶۱ معلم شرکت کردند.
معلم،جايزه،معلمان،دوره،تربيت،تعليم،تدريس،تقدير،مراسم،پرورش،خبر

مراسم اهدای اولین دوره جایزه معلم امروز ۱۸ بهمن با حضور رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و برخی از مسئولان آموزش و پرورش در سالن همایش صدا و سیما برگزار شد.
آذین، دبیر اولین دوره بین المللی جایزه معلم گفت: حدود ۲ سال است که ده‌هانفر در انجام این پروژه شرکت کردند و امروز اختتامیه اولین دوره بین المللی جایزه معلم است.
در این دوره شش نفر از معلمان به مرحله پایانی راه یافتند.
او ادامه داد: در دوره بین‌المللی جایزه معلم حدود ۱۲ هزار و ۴۶۱ معلم شرکت کردند که از این تعداد ۹۹ نفر در ۱۷ کشور به جز ایران، معلم بودند.
همچنین بیش از ۸۰ هزار معرفی معلم صورت گرفت.
آذین گفت: این اختتامیه نقطه آغاز ما برای برداشتن گام های موثر دیگر خواهد بود.
جایزه به جامعه نشان می دهد که آینده هر فرد در اختیار معلم است.
وی به موضوع فلسفه جایزه معلم اشاره و اظهار کرد: جایزه معلم نه یک تقدیر سازمانی و نه یک ارزیابی حرفه ای است بلکه یک وجهه رسانه ای دارد.
جایزه معلم یک حرکت اجتماعی است که در یک جایزه متبلور می شود.
در این مراسم همچنین علاوه بر «جایزه معلم» که به معلم برگزیده و معلمان شایسته تقدیر اهدا شد، «جایزه معلم برای بهترین خبر تعلیم و تربیت» نیز به فعال برگزیده حوزه خبر و خبرنگاران شایسته تقدیر تعلق گرفت.
گفتنی است که در جایزه معلم برای بهترین خبر تعلیم و تربیت حدود ۲۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.
محمدعلی نادی خوراسگانی، معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: همیشه نقش معلمان به عنوان نقشی تاثیر‌گذار در کشور یاد می‌شود اما کمتر دیده‌ایم که فرهنگ معلمی و فلسفه معلمی را در سطح جامعه تببین و باز کنیم؛ در همین راستا نیازمند یک جریان سازی متناسب با جریان تحولی با توجه به سند بنیادی تحول آموزش و پرورش بوده‌ایم.
او ادامه داد: آن چه که توسط معلمان ما در کلاس‌های درس تدریس می‌شود با بازنشستگی یا درگذشت آن‌ها از بین می‌رود روش تدریس آن‌هاست.
باید روش تدریس و تربیت معلمان در جایی ثبت و برای آیندگان نیز به عنوان تجربه باشد.
وی افزود: به نظر بنده، تجربه نگاری نیز باید به دوره بین المللی جایزه معلم اضافه شود.
ما باید روش‌های تعلیم و تربیت معلمان را به صورت گزارش، مقاله و کتاب در آورده و آن‌ها را به نسل بعدی معلمان انتقال دهیم.
فرایند جایزه معلم را در حوزه‌های مختلف موضوعی دنبال کنیم تا به پدیده ویژه‌تر و مورد نیاز برسیم.