خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

موافقت نتانیاهو با آتش‌بس در غزه

مشرق | بین‌الملل | چهارشنبه، 18 بهمن 1402 - 16:00
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نتانیاهو بدون مشورت با کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با آتش‌بس در غزه در چارچوب توافق با جنبش حماس برای آزادی اسیران اسرائیلی موافقت کرده است.
غزه،حماس،توافق،رژيم،نتانياهو،صهيونيستي

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون مشورت با کابینه جنگ این رژیم با توافق آتش‌بس سه مرحله‌ای در نوار غزه به عنوان بخشی از توافق با جنبش حماس برای آزادی اسیران اسرائیلی موافقت کرده است.
این خبر در حالی است که رادیو رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که نتانیاهو از سران سیاسی و امنیتی تل‌آویو خواسته تا طی ساعات آینده برای برگزاری جلسه‌ای در جهت بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس با اسرائیل حضور داشته باشند.
از سوی دیگر، بر اساس متنی که گروه‌های فلسطینی در خصوص شرایط حماس برای پذیرش آتش بس مطرح کرده‌اند، این طرح شامل سه مرحله ۴۵ روزه خواهد بود که در آن به مسائلی نظیر ایجاد آتش‌بس پایدار در جبهه غزه، تبادل اسرا و جنازه‌های کشته شدگان، پایان محاصره غزه و بازسازی این منطقه تأکید شده و راهکارهای جزئی و تفصیلی برای هر کدام از این بندها در مراحل سه‌گانه اشاره شده است.