خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بایدن فراموش کرد اسرائیل با چه کسی می‌جنگد

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 18 بهمن 1402 - 13:00
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود بار دیگر دچار فراموشی شد و به خاطر نیاورد که اسرائیل با چه کسی می‌جنگید و آمریکا طرف چه کسی است!
بايدن،جمهور،رئيس،ميتران،جو،اسرائيل،پاسخ،آمريكا،حماس،سلامتي

جو بایدن، در جلسه پرسش و پاسخ بار دیگر به فراموشی مبتلا شد و تلاش کرد توضیح دهد که چرا مالیات دهندگان آمریکایی باید چندین برابر بیشتر از هزینه‌ای که برای حفاظت از مرز‌های خود خرج می‌کند، به اسرائیل و اوکراین ارسال کند.
بایدن در پاسخ به سؤالات روزنامه نگاران و رسیدن به مسئله آتش بس احتمالی بین اسرائیل و جنبش حماس، دیگر به یاد نیاورد که خود آمریکا در این درگیری در کدام طرف قرار دارد و اسرائیل به عنوان متحد واشنگتن به طور کلی با چه کسانی می‌جنگید.
بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهارات پراکنده‌ای را بیان کرد و گفت: «همه این‌ها ما را به این سوال سوق می‌دهد که آیا آمریکا به قول خود عمل می‌کند، آیا آمریکا به سمت جلو حرکت می‌کند؟
حرکتی وجود دارد، و من نمی‌خواهم، نمی‌خواهم، من نمی‌خواهم.
لغات را انتخاب خواهم کرد، حرکت خاصی وجود دارد، پاسخی از طرف...
از...
واکنشی از طرف...
مخالفان بود، اما...
بله، من هستم.
متاسفم، از طرف حماس، اما کمی بیش از حد به نظر می‌رسد.
ما مطمئن نیستیم که در حال حاضر از نظر مذاکرات در کجا هستیم.»
اعتماد آمریکایی‌ها هم به بایدن کاهش یافته است.
بر اساس آخرین نظرسنجی Rasmussen Reports، تقریباً دو سوم شهروندان ایالات متحده معتقدند که توانایی‌های ذهنی رئیس جمهور ۸۱ ساله آن‌ها در مقابل چشمانشان رو به کاهش است.
دیروز نیز بایدن در جریان دیدار با حامیانش در لاس وگاس نوادا درباره «ارتباطات» اخیر خود با میتران (که حدود ۳۰ سال پیش درگذشته است) صحبت کرد.
در حالی که این مراسم توسط کاخ سفید به صورت زنده پخش می‌شد، دولت آن مجبور شد نام «میتران» را خط بزند و در پرانتز به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اشاره کند.
میتران از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵ رئیس جمهور فرانسه بود و در سال ۱۹۹۶ درگذشت.
از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن او بار‌ها حرکات عجیبی از خود نشان داده است.
پس از گاف‌ها و اشتباهات کلامی و رفتاری جو بایدن که او را به عنوان «ماشین گاف» مشهور کرده، وضعیت سلامتی بایدن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و چالش‌ها و جنجال‌ها بر سر سلامتی این رئیس جمهور ۸۱ ساله افزایش یافته است.