خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ظرفیت‌های هنری در پیشگیری از وقوع جرم به کار گرفته شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | چهارشنبه، 18 بهمن 1402 - 11:56
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه هنرمند می تواند زندگی بشر را به صورت هدفمند نشان دهد و انسان ها بتوانند موجوداتی نوع دوست باشند،گفت: ظرفیت های هنری در پیشگیری از وقوع جرم به کار گرفته شود.
زندگي،استان،عنوان،كشور،هنر،انسان،جرم،فيلم،واقعيت،مفاخر،هدفمن ...

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، اصغر جهانگیر پیش از ظهر امروز در دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه شمعدانی‌ها اظهار داشت: هنر در جهان بسیار مهم است و در حقیقت ساخت و شیوه زندگی ما را تشکیل می‌دهد، یکی از موضوعات بسیار اثرگذار بر سبک زندگی انسان محصولات هنری است که در گوشه گوشه دنیا نمایش داده می‌شود.
وی با بیان اینکه در نمایش‌ها می‌توان زندگی انسان را به عنوان زندگی هدفمند نشان دهیم، افزود: هدفمند کردن زندگی مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد، هنرمند می‌تواند زندگی بشر را به صورت هدفمند نشان دهد و انسان‌ها بتوانند موجوداتی نوع‌دوست باشند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: هنر به عنوان یک شمشیر دو لبه می‌تواند هم در راستای خوبی و نیکی به بشر خدمت کند و هم می‌تواند یک زندگی ناامیدانه را برای انسان به تصویر بکشد، هنر باید کمک برای حال بشر باشد امروز هنر به عنوان هویت ساز انسان شناخته می‌شود، اگر در گذشته تصویر واقعیت را حکایت می‌کردند امروز هنرمند تصویر ساز و واقعیت ساز است و خلق واقعیت می‌کند و انچه خلق می‌کند در تصور مردم به واقعیت تبدیل می‌شود.
جهانگیر عنوان کرد: هنر و رسانه فرصت‌های زیاد مادی و معنوی را در مقابل انسان قرار می‌دهد، استان مرکزی، مرکز مفاخر کشور است که در راس آن امام قرار دارد، استفاده از ظرفیت‌ مفاخر این استان می‌تواند به ارتقای استان کمک داشته باشد، امروز کمتر استانی وجود دارد که بتواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند، جایگاه استان با جایگاه مطلوب فاصله دارد و به جهت این است که از مفاخر استان به خوبی و در جهت ارتقای استان استفاده نشده است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های ملی یک فرصت برای استان و کشور است که باید هنرمندان از این ظرفیت‌ها برای ارتقای استان و کشور استفاده کنند، بحث هنر یک پدیده قابل انکار است که تاثیر ماندگار دارد، موسیقی، شعر و یک اثر مستند می‌تواند از صدها کتاب بیشتر اثربخشی داشته باشد و فرد را متحول کند و مسیر فرد را در جهت خدمت به خود و کشور تغییر دهد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: متاسفانه در کشور بعد از جرم سرقت که به عنوان مهمترین جرم در چند سال اخیر است، توهین و تحقیر همراه با ضرب و جرح که منجر به تشکیل پرونده شده نیز به عنوان دومین عامل مهم پرونده ساز در کشور است که برخی از آن به خشونت و نحوه کنترل خشم مرتبط است که باید با آموزش‌های لازم در راستای کاهش این جرم تلاش کرد.امیدواریم جریان‌های نضهت هنری بتواند به بهبود ابعاد زندگی مردم کمک داشته باشد و همه در خوشنود کردن مردم نقش داشته باشیم.
به گزارش تسنیم، جشنوار ملی فیلم کوتاه شمعدانی ها در سه رشته انیمیشن، فیلم داستانی، فیلم مستند برگزار شد، 210 فیلم کوتاه از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 33 اثر در بخش مسابقه راه یافتند و از 10 اثر به عنوان آثار برگزیده و برتر تقدیر شد.
انتهای پیام/711/