خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز برنامه عملیاتی 5 ساله مقابله با گرد و غبار سرخس

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 17 بهمن 1402 - 17:57
استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه عملیاتی 5 ساله مقابله با گرد و غبار شهرستان سرخس در هجدهمین جلسه ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور تصویب شد.
هكتار،عملياتي،برنامه،غبار،رضوي،گرد،سرخس،نظري

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هجدهمین جلسه ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور امروز در منطقه عملیاتی خانگیران با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، دیگر مدیران کشوی‌ و استانی برگزار شد.
در این نشست با تصویب ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار کشور، برنامه عملیاتی 5 ساله مقابله با گرد و غبار شهرستان سرخس رسما آغاز شد.
یعقوبعلی نظری،استاندار خراسان رضوی در این نشست اظهارداشت: مطالعات 210 هزار هکتار در قالب این برنامه عملیاتی برای شهرستان سرخس صورت گرفته است که طی 5 سال اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه این برنامه عملیاتی با مشارکت 8 دستگاه اجرایی خواهد شد، افزود: مالچ پاشی، نهالکاری، تله رسوب گیر،‌ بادشکن زنده و غیرزنده به همراه عملیات مدیریتی حفاظت قرق؛ در قالب این برنامه عملیاتی اجرا می‌شود.
نظری ادامه داد: در قالب این برنامه عملیاتی برای نفت و گاز 46 هزار هکتار، راه آهن 7 هزار هکتار، بخش راه 5 هزار هکتار، کشاورزی 56 هزار هکتار، آستان قدس رضوی 5 هزار هکتار و منابع طبیعی و عشایری 38 هزار هکتار پیش بینی شده است که طی 5 سال عملیات اجرایی مقابله با گرد و غبار شهرستان سرخس با اعتبار 1700 میلیارد تومان تحقق پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/282/.