خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تفاهم‌ جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی برای انتقال اراضی مازاد در غرب استان تهران

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 16 بهمن 1402 - 10:13
رئیس راه و شهرسازی غرب استان تهران با بیان اینکه 504 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرستان شهریار در دست ساخت است، گفت: تفاهم نامه انتقال اراضی مازاد جهاد کشاورزی به راه و شهرسازی برای ساخت نهضت ملی مسکن منعقد شده است.
شهرسازي،غرب،استان،مسكن،تهران،اراضي،ماده،كميسيون،ساخت،نهضت،12

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، محسن محمدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ایام الله دهه فجر با بیان اینکه ساخت مسکن در غرب استان نیاز به اراضی غیر کشاورزی دارد اظهار داشت: تقاضای خوبی را در حوزه مسکن شهرستان‌های غرب استان تهران شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه 504 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرستان شهریار در دست ساخت است افزود: این واحدهای مسکونی توسط دو انبوه‌ساز به شکل صنعتی ساخته می‌شود.
رئیس راه و شهرسازی غرب استان تهران تصریح کرد: با توجه به نواسان قیمت‌ها در بازار مسکن و مصالح ساخت این واحدها با فراز و نشیب‌های زیاد مواجه شد که در خرداد سال 1403 تحویل متقاضیان خواهد شد.
محمدزاده با بیان اینکه به دنبال تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های ملارد، قدس و شهریار هستیم اضافه کرد: اولویت در نهضت ملی مسکن غرب استان تهران با متقاضیانی است که در ابتدا نام‌نویسی کرده‌اند.
وی در ادامه به ثبت‌نام 1100 متقاضی غرب استان تهران در طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: خانواده‌هایی که 3 فرزند به بالا دارند متقاضی دریافت مسکن در طرح جوانی جمعیت هستند.
رئیس اداره راه و شهرسازی غرب استان تهران تصریح کرد: در کمیسیون ماده 12 زمین شهری، تعیین نوعیت اراضی با وزارت راه و شهرسازی است و اعضای کمیسیون توسط وزیر راه و شهرسازی تعیین می‌شوند.
محمدزاده با بیان اینکه 99 درصد پرونده‌‌های تعیین‌نوعیت اراضی با نواقص برگشت می‌خورد افزود: بازگشت پرونده‌ها موجی از نارضایتی مردم را به دنبال دارد با ورود راه و شهرسازی و تشکیل کمیسیون ماده 12، مشکلات در شهرستان‌های غرب استان حل و فصل می‌شود و زمان صدور نظریه کمیسیون ماده 12 کاهش قابل‌توجهی داشته است که از 6 ماه به زیر دو ماه رسیده است.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در حین صدور مجوز پروانه ساخت باید جهت استعلام اراضی از ماده 12 راه و شهرسازی اقدام کنند تصریح کرد: کمیسیون ماده 5 در غرب استان تهران تشکیل می‌شود و با ارسال پرونده به مراجع فرا دست نیاز نیست مردم به استانداری و یا دیگر نهادها مراجعه کنند.
رئیس راه و شهرسازی غرب استان تهران در پایان به تفاهم‌نامه انتقال اراضی مازاد جهاد کشاورزی به راه و شهرسازی جهت ساخت نهضت ملی مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلفات شهرسازی، راه و شهرسازی طبق قانون تذکر و پیگیری از شهرداری‌ها را انجام می‌‌دهد.
انتهای پیام/