سامانه «مردمدار» برای شکایات کیفیت کالا و خدمات راهاندازی میشود - تسنیم
معاون سازمان ملی استاندارد از رونمایی سامانه «مردم دار» در روزهای آینده خبر داد و گفت: این سامانه چهار رقمی پذیرای صدای مردم در بحث بررسی شکایات کیفیت کالا و خدمات خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، پرویز درویش پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران اداره استاندارد ایلام با بیان اینکه یک دوره تحولی در سازمان ملی استاندارد را سپری میکنیم، اظهار داشت: در سال 96 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور تصویب شد، سازمان ملی استاندارد نیز بهعنوان یک دستگاه و بازیگر این قانون تعریف شده و تکالیف متعددی در این راستا دارد.
وی با اشاره به نقش نظارتی و عدم وابستگی سازمان ملی استاندارد، گفت: این سازمان به عنوان یک دستگاه فراقوهای و مرجع تنظیمگری کشور انتخاب شده است.
استاندارد در تمام ابعاد علمی، نظارتی و تنظیمگری نقش دارد.
این جایگاه را قانونگذار برای سازمان ملی استاندارد تعیین کرده است.
معاون سازمان ملی استاندارد در ادامه با بیان اینکه بعد علمی سازمان ملی استاندارد کمتر از بعد نظارتی و سلبی نیست، افزود: در دولت سیزدهم و تأکید ریاست جمهور بهعنوان سند تحول دولت مردمی، بر اساس داشتههای ملی، اقتضای ملی، اقتصادی و شرعی، استاندارد ملی تعیین میشود.
درویش در ادامه سخنانش با بیان اینکه نزدیک به 600 کمیته فنی از سازمانهای ملی استانداردسازی متناظر آن در کشور تشکیل داده شده است، افزود: درصد بسیار کمی از آنها در خود سازمان ملی استاندارد بوده و به اقتضای وظایف خود در حوزههای خاصی چون صنایع غذایی و صنایع ساختمانی پیش رفته است.
وی با بیان اینکه بسیاری از علوم جدید در خارج از بحث سازمان ملی استاندارد وجود دارد،گفت: حوزههای تخصصی پیشرو چون دارو و غیره از این موارد است.
از بین 170 کشور که عضو سازمان جهانی استاندارد هستند،کشور ما در رتبه 22 قرار دارد.
درویش در ادامه با بیان اینکه در بعد نظارتی سازمان ملی استاندارد به عنوان وکیل مردم تعریف شده است،گفت: مردم هر نقطه نظر، شکایتی در رابطه با کیفیت کالا و خدمات دارند به این سازمان منعکس کنند.
وی در ادامه با اشاره به رونمایی سامانه مردمدار در روزهای آینده،گفت: این سامانه چهار رقمی پذیرای صدای مردم در بحث بررسی شکایات کیفیت کالا و خدمات خواهد بود.
معاون سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه در یک سال اخیر از ظرفیت ماده 17 قانون، استانداردهای جدیدی در حوزه خدمات تدوین شده است،گفت: سازمان با تدوین طرحهای عیدانه عزم خود را جزم کرده تا در زمینه خدمات نیز اقدامات گستردهای انجام دهد.
وی با بیان اینکه مسیر کیفیت از استاندارد میگذرد، گفت: سازمان ملی استاندارد متناسب با شعار سال تحت عنوان رشد تولید و مهارت تورم با تأکید بر رشد تولید کیفی عمل کرده است.
شهریار عباسی نیز در این آیین گفت: مردم این دیار دو حق ثابت و معنوی، یک مورد در دوران دفاع مقدس به عنوان مرزداران و دیگری میزبانی زائران حسینی(ع) است که میطلبد مسئولان امر در حیث اعتبارات و تجهیزات و کمک پرسنلی به این اداره کل در استان که خدمتگزار مردم هستند، نگاه ویژهای به داشته باشند.
اداره استاندارد نقش ارزشمندی در نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات ارائه شده به مردم دارد.
وی با بیان اینکه چرخش نخبگان به عنوان یک اصل باید پذیرفته شود، گفت: از این فرصتهای ارزشمند که در اختیار سازمانها وجود دارد، به خوبی استفاده شود.
علم و تجربه در اداره استاندارد ایلام نسبت به سایر دستگاهها بیشتر است.
از نیروهای انسانی بهعنوان بزرگترین سرمایه در جاهای متناسب با تجارب استفاده شود.
معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر اینکه کیفیت کالا و خدماتی که در این حوزه به مردم ارائه داده می شود افزایش پیدا کند،گفت: در حوزه کالاها نظارت بسیار خوبی وجود دارد اما در حوزههای فنی خدمات چون آسانسورها و مکانیکیها نظارت کمرنگ است که انتظار می رود در این زمینه نظارت بیشتری صورت گیرد.
به گزارش تسنیم در این آیین محمدی به عنوان سرپرست جدید اداره کل استاندارد ایلام معرفی و از زحمات هادی دوستمحمدی سرپرست پیشین این اداره کل تقدیربه عمل آمد.
انتهای پیام/180/