خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 01 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کادوی تولد ایرانی‌ها به "ملکه انگلیس"

مشرق | فرهنگی و هنری | چهارشنبه، 22 خرداد 1398 - 07:31
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: به مناسبت سالروز تولد ملکه انگلیس، نمایشگاهی با هدف نمایش خباثت‌های استعماری ۳۵۰ ساله انگلیس نسبت به ایران در خانه کاریکاتور ایران برپا می‌شود.
نمايشگاه،آسوده،ملكه،كاريكاتور،هنري،حوزه،كارتون

به گزارش مشرق، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از برپایی نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه ام» خبر داد و گفت: به مناسبت سالروز تولد ملکه پیر انگلیس، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه ام» با هدف نمایش خباثت‌های تاریخی و استعماری ۳۵۰ ساله انگلیس نسبت به ایران در خانه کاریکاتور حوزه هنری برگزار خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص عنوان نمایشگاه گفت: «آسوده باش، من ملکه ام» در واقع همان شعار معروف انگلیسی‌ها است که حتی جمله انگلیسی آن روی تی شرت‌های برخی جوانان ایرانی درج شده است البته بدون آنکه جوانان متوجه معنی مفهموم آن باشند.
شجاعی طباطبایی در خصوص جزئیات این نمایشگاه کارتون و کاریکاتور گفت: آثار این نمایشگاه که از ۲۱ خردادماه جاری تا پنجم تیرماه در خانه کاریکاتور ایران روی دیوار خواهد رفت شامل ۴۰ اثر از ۱۰ کاریکاتوریس حرفه‌ای با سابقه ایرانی میشود.
گفتنی است، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آسوده باش، من ملکه ام» سه شنبه ۲۱ خردادماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن سلمان هراتی حوزه هنری با حضور هنرمندان افتتاح خواهد شد.
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» می‌توانند ۲۱ خردادماه تا ۵ تیرماه به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.