خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم صدور قطعنامه برای آتش‌بس در غزه توسط مجمع عمومی سازمان ملل

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | یکشنبه، 19 آذر 1402 - 00:06
زنگنه گفت: وقتی شورای امنیت نتواند به یک تصمیم قطعی برسد کشورها باید از مجمع عمومی بخواهند قطعنامه قاطعی در حمایت از آتش‌بس در غزه صادر کند.
آمريكا،امنيت،غزه،حقوق،شوراي،جنايات،قطعنامه

کارشناس مسائل حقوق بین‌الملل مطرح کرد؛
صباح زنگنه، کارشناس مسائل حقوق بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به وتوی قطعنامه آتش‌بس غزه در شورای امنیت توسط آمریکا بیان کرد: این موضوع تاکید مکرری بر این است که آمریکا شریک تمام جنایات رژیم صهیونیستی است و با این اقدام خود موضوع بر جهان افشا شد که آمریکا تا چقدر از تاریخ و جغرافیا به دور است.
وی ادامه داد: اگرچه تلاش شد تا آتش‌بسی در غزه برقرار شود، اما این وتو از طرف آمریکا اوج نادیده نگاشتن حقوق انسانیت تلقی می‌شود.
این کشور عملا با شریک شدن در این جنایات باید توسط سایر کشور‌ها طرد شود.
این کارشناس مسائل حقوق بین‌الملل بیان کرد: وقتی که شورای امنیت نتواند به یک تصمیم قطعی برسد راهش این است که کشور‌ها از مجمع عمومی بخواهند قطعنامه قاطعی را در حمایت از آتش‌بس صادر کند زیرا شورای امنیت با اقدام آمریکا ناکارآمد شد لذا کشور‌ها باید به سراغ مجمع عمومی بروند که به موازات شورای امنیت می‌تواند دست به اقدام مناسبی بزند تا درباره موضوع تهدیدی که علیه صلح و امنیت جهان ایجاد می‌کند قطعنامه اجرایی صادر کند.
زنگنه درباره چشم‌انداز جنگ غزه گفت: این امر بستگی دارد به مقاومت مردم غزه و ادامه حمایت مردم دنیا از این مقاومت، البته راه‌حل‌های سیاسی همچنان مطرح است، اما به نظر می‌رسد آمریکا تا چند ماه آینده این چراغ سبز را به رژیم صهیونیستی نشان داده که به جنایات خود ادامه دهد.