خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وتوی آمریکا پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه را به شکست کشاند - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | شنبه، 18 آذر 1402 - 01:15
شورای امنیت سازمان ملل برای دومین بار و در پی استفاده آمریکا از حق وتو، در تصویب پیش نویس قطعنامه آتش بس انسانی در غزه ناکام ماند.
آمريكا،امنيت،شوراي،نماينده،غزه،قطعنامه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از تایید 13 کشور، مخالفت و وتوی آمریکا و رای ممتنع بریتانیا، در تصویب قطعنامه برای آتش بس بشردوستانه در غزه ناکام ماند.
نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت تاکید کرد که واشنگتن از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری انسان دوستانه در غزه حمایت نمی‌کند.
نماینده آمریکا در شورای امنیت همچنین مدعی شد: نمی‌توانیم به قطعنامه‌ای رأی دهیم که تروریسم حماس علیه غیرنظامیان اسرائیلی را محکوم نکند.!
بر اساس این گزارش، بریتانیا به پیش نویس این قطعنامه رای ممتنع داد و سایر اعضای شورا به این قطعنامه رای مثبت دادند.
نماینده چین: برای آمریکا متاسفیم
نماینده چین در شورای امنیت گفت: ما متاسفیم که ایالات متحده از وتوی خود علیه قطعنامه‌ای که خواستار آتش بس در غزه با وجود ادامه کشتار در آنجاست، استفاده کرد.
نماینده روسیه: آمریکا با وتوی قطعنامه شورای امنیت حکم به کشتار غیرنظامیان داد
نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل با انتقاد از اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس انسانی در غزه گفت: آمریکا باز هم مانع آتش بس در غزه شد و ممانعت از آتش‌بس یعنی حکم اعدام آمریکا برای هزاران و شاید ده‌ها هزار فلسطینی.
انتهای پیام/