خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رئیسی: تنش آبی 3600 روستا برطرف شد/ رفع بحران آب 10 هزار روستا تا پایان دولت

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 17 آذر 1402 - 19:37
رئیس جمهور با بیان اینکه رفع تنش آبی 3600 روستا انجام شد، گفت: بحران آب 10 هزار روستا تا پایان دولت برطرف می شود.
خيرات،وقف،خيرين،حوزه،اقتصاد،دولت،گشايي،گره،تسهيل

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در ‌نشست خیرین حوزه سلامت اظهار داشت: ما به خیرین‌مان افتخار می‌کنیم که برای خدا، برای گره گشایی از کار مردم تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه کارکرد وقف و نذر در جامعه برای نشر معارف اسلامی و همچنین گره گشایی از مسایل اقتصادی و رفع مشکلات جامعه بشری بسیار مهم و غیرقابل انکار است، ادامه داد: وقف ریشه‌های بسیار بنیادی دارد و در فرهنگ دینی و آموزه های اسلامی ما نیز وقف و خیرات جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی دارد.
رئیس با بیان اینکه امروزه موضوع خیرات در حوزه های اقتصادی هم مطرح است به گونه ای که علاوه بر اقتصاد خصوصی،‌ دولتی و تعاونی،‌ اقتصاد خیرات هم تعریف شده است، گفت: بسیاری از موسسات و مجموعه های علمی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در سطح دنیا با تکیه بر اقتصاد خیرات و وقف اداره می شود.
رئیس جمهور ‌با اشاره به اینکه مشکل کم آبی سه هزار و 600 روستا با کمک و مشارکت خیرین رفع شده است، خاطرنشان کرد: ‌تا پایان دولت سیزدهم، تنش آبی 10 هزار روستای کشور به طور کامل حل و فصل خواهد شد.
وی مشارکت در ساخت مدرسه، بیمارستان و مراکز درمانی از جمله کارهای ارزشمند و بزرگی است که ثواب بسیاری را نصیب خیرین می کند و دولت وظیفه دارد در این حوزه، تسهیل گر و حامی باشد، گفت: وقتی فردی با تمام امکانات و دارایی خود برای یک کار بزرگ به میدان می آید، دولت هم وظیفه دارد به تعهداتش در این رابطه عمل کرده و ضمن تسهیل امرو، بستر مناسب را برای انجام کار فراهم کند.
انتهای پیام/