خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راهکار‌های توسعه روابط صنعتی و سرمایه‌گذاری ایران و عمان بررسی شد

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | سه شنبه، 14 آذر 1402 - 20:52
معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، راهکار‌های توسعه روابط صنعتی و سرمایه‌گذاری مشترک را بررسی کردند.
عمان،مشترك،ايراني،سرمايه،كشور،ايدرو

بابک احمدی رئیس ایدرو در دیدار با معاون وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه گذاری عمان با اشاره به زمینه‌های مشترک بین دو کشور و توانمندی صنایع ایرانی، بر حضور شرکت‌ها و پیمانکاران ایرانی در پروژه‌های کشور عمان و همچنین سرمایه گذاری مشترک تاکید کرد.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این دیدار از آمادگی ایدرو برای همکاری و مشارکت در پروژه‌های سوخت‌های زیستی، تغییر اقلیم و صنایع دریایی خبر داد و خاطرنشان کرد: ما آماده همکاری و مشارکت با سرمایه گذاران عمانی در پروژه‌های مشترک هستیم.
صالح بن سعید مسن که در چارچوب برگزاری بیستمین اجلاس مشترک اقتصادی ایران و عمان در تهران به سر می‌برد، هم در این دیدار با ابراز تمایل به گسترش همکاری‌های صنعتی و سرمایه گذاری میان دو کشور، از آمادگی عمان برای حضور شرکت‌ها و سرمایه گذاران ایرانی در این کشور خبر داد.
وی همچنین از رئیس هیأت عامل ایدرو برای دیدار با مقامات عمان و آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های همکاری دو جانبه برای سفر به این کشور دعوت کرد.
سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت هم در این جلسه با اشاره به مذاکرات پیشین صورت گرفته میان طرف‌های ایرانی و عمانی گفت: ایدرو به عنوان سازمان توسعه‌ای و نهاد واسط می‌تواند شرکت‌های ایرانی را با طرف‌های عمانی وارد همکاری مشترک کند.