خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چنی: مایک جانسون هم‌دست ترامپ است - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | یکشنبه، 12 آذر 1402 - 18:45
لیز چنی جمهوری خواه سابق آمریکایی ادعا کرد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم دست دونالد ترامپ برای ماندن در کاخ سفید پس از انتخابات 2020 بوده است.
انتخابات،جانسون،كنگره،نتايج،پرونده،مايك،2020،ايالت،تلاش،جمهو ...

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، لیز چنی جمهوری خواه سابق آمریکایی ادعا کرد که مایک جانسون رئیس فعلی مجلس نمایندگان آمریکا هم‌دست دونالد ترامپ برای ماندن در کاخ سفید پس از انتخابات 2020 بوده است.
وی در مصاحبه با شبکه سی بی اس اظهار کرد اگر به کارهایی که ترامپ تلاش می کند انجام دهد، نگاه بیاندازید، می بینید که نمی تواند آنها را به تنهایی انجام دهد.
او باید یک هم دست داشته باشد.
و داستان مایک جانسون داستان یک هم دست است.
براساس این گزارش، مایک جانسون، پس از انتخابات 2020، گروهی از دوستان ترامپ را رهبری می کرد که از یک پرونده کیفری در تگزاس حمایت می کردند که خواستار تغییر نتایج انتخابات در برخی ایالت ها بودند.
جانسون همچنین اندکی پس از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره به پرونده بررسی نتایج انتخابات در ایالت های آریزونا و پنسیلوانیا رای داد.
نماینده سابق ایالت وایومینگ افزود: جانسون می دانست که از تلاش های ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات 2020 حمایت می کند و حالا نیز می داند که آنچه که ترامپ انجام می دهد و می گوید نادرست است.
وی خاطرنشان کرد جانسون می خواهد این کار را برای خوشایند ترامپ انجام دهد و این کار خطرناک است.
چنی بار دیگر در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه درباره اینکه آیا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم دست ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات گذشته بوده است؟
گفت: حتما بله.
چنی سال گذشته پس از حمله هم حزبی های خود برای حمایت از ترامپ، به طور عمومی از کنگره خارج شد.
او در اوت 2022 جایگاه اولیه خود را در کنگره از دست داد.
مایک جانسون در تاریخ 25 اکتبر پس از هفته ها کشمکش در کنگره به عنوان رئیس جدید، انتخاب شد.
وی چندی قبل حمایت خود را از نامزدی دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه، برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام کرد.
مایک جانسون پیش از آنکه به ریاست کنگره برسد، تلاش هایی را در کنگره برای تغییرنتایج انتخابات 2020 به نفع ترامپ انجام داده بود.
در پی شکست ترامپ در انتخابات آن سال، جانسون با تهیه یک لایحه حقوقی که به امضای 125 جمهوری خواه دیگر کنگره رسید، قصد داشت دادگاه عالی را متقاعد کند که نتایج انتخابات را در ایالت های مهم و کلیدی که در آنها ترامپ رقابت را به بایدن واگذار کرده بود، باطل کند.
در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا.
وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است.
علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.
ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را در و تاکنون در هیچ یک از این پرونده ها گناهکار شناخته نشده است.
اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند، این در حالی است که براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 است.
وی مدعی است طرح این اتهامات تنها باعث پیشتازی او در نظرسنجی‌ها شده است.
انتهای پیام/