خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 06 مرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تلاش برای تسریع در تحقق شهر دسترس پذیر

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 12 آذر 1402 - 11:11
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران طی پیامی، ۱۲ آذر، روز جهانی معلولین را گرامیداشت.
تهران،معلوليت،شهري،مشاركت،شهر،معلولان،دسترس،معابر،اماكن،اقشار

صارمى مطرح كرد؛
حمیدرضا صارمی معاون شهردار تهران اظهار كرد: ۱۲ آذرماه، مصادف با سوم دسامبر، به عنوان روز جهانی معلولین، این انسان‌های صبور و با اراده نامگذاری شده است و این روز، تلنگری، برای بازبینی اقدامات انجام شده از سوی سازمان ها و نهادها در زمینه احیای حقوق معلولان و پیگیری مطالبات این قشر و البته هم افزایی بیش از پیش در حمایت از آنان است.
وى بيان كرد: طبق آمارهای جهانی، بیش از یک میلیارد نفر در جهان با نوعی از معلولیت زندگی می‌کنند و همه می دانیم که معلولیت، هرگز نتوانسته مانع بروز توانمندی، خلاقیت، همت والا و عزت نفس در افراد دارای معلولیت شود اما بخشی از این افراد به دلیل کمبود امکانات و یا نامناسب بودن فضاهای شهری، امکان حضور و مشارکت کمتری در جامعه دارند.
صارمى گفت: در این میان، دسترس پذیری معابر و اماکن عمومی و امکان تردد آسان، ایمن و بدون مانع در شهرها از ابتدایی ترین حقوق معلولان برای مشارکت اجتماعی است که مدیریت شهری تهران باتوجه به این مهم، مناسب سازی محیط های شهری با هدف رشد و بهبود کیفیت زندگی را در دستور کار خود قرار داده که در این دوره با جدیت بیشتر و در قالب "برنامه جامع اقدامات مناسب سازی برای اقشار خاص جامعه در شهر تهران" درحال پیگیری است.
مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران هرچند تا حد مطلوب فاصله دارد اما طی ۲ سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و اکنون انجام این امر ضروری با مشارکت متخصصین دارای معلولیت توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و ستاد مناسب سازی فضاهای شهری تهران به صورت تخصصی، در حال اجرا است و امیدواریم که تا دو سال آینده به نقطه مطلوب که همان شهر دسترس پذیر برای تمامی اقشار است، برسیم.