نمایشنامهخوانی مقولهای جدا از نمایش صحنهای است
یک کارگردان تئاتر گفت: نمایشنامهخوانی مقولهای کاملا جدا از نمایش صحنهای است؛ کما اینکه یک مدیوم جذاب با ویژگیهای خاص خودش است.

در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
متین نوروزی کارگردان نمایشنامه خوانی «البته» درخصوص كارش گفت: نمایشنامه البته، درباره نگاه کلی به نحوه ارتباط بین زن و مرد جوانی است که مشکلاتی بر سر راه این ارتباط قرار دارد و چگونگی مواجه این دو با چالش های پیش رویشان است و به فکر حل آن هستند.
وی در پاسخ به این سوال که چهشد تصمیم به اجرای بردن این نمایشنامه گرفتید؟
بیان کرد: در نگاهی جزئیتر دیوید آیوز در نماشنامه البته، به لایه های ظریفتر انسانی در روح آدمها تلنگر می زند.
اینکه تمام ما در ناخودآگاهمان بهدنبال یک ارتباط ایده آل هستیم و شاید استفاده نادرست از ابزارها ما را در این راه ناکام میگذارد؛ این دغدغه من هم بوده و هست که همین مسئله من را برای اجرای این نمایشنامه جذب کرد.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که برخی میگویند نمایشنامهخوانی به خاطر شرایط اقتصادی و بالا بودن هزینه ها است که تئاتر ها به نمایشنامه خوانی کشیده شدن آیا این حرف درست است ؟
گفت: به هرحال هزینهها و اقتصاد بیتاثیر نیست اما بطور قطع هم اینطور نیست.
نمایشنامهخوانی مقولهای کاملا جدا از نمایش صحنهای است؛ کما اینکه در راستای آن است و میتوان گفت یک مدیوم جذاب با ویژگیهای خاص خودش است و مخاطبان خودش را نیز دارد.
نمایشنامه خوانی به ظاهر کار راحتی به نظر میرسد اما نوروزی کارگردان نمایش از سختی این کار اینگونه گفت: هر کار سختی اگر خوب انجام شود آسان بنظر میرسد.
نمایشنامهخوانی و تمرین آن فرق چندانی با آمادگی برای نمایش صحنهای ندارد.
شما باید بر زبان بدن، لحن گفتار و فن بیان تسلط کامل داشته باشید.
با اوج و فرودها در طول اجرا آشنا باشید و چه بسا بدون بازی حرکتی خاص و استفاده از جذابیت های میزانسن آنچنانی که تئاتر صحنهای دارد، مخاطب را تا پایان همراه کنید.