سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

در خیابان به غریبه‌ها سلام کنید!

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | چهارشنبه، 01 آذر 1402 - 14:42
مقامات یک شهر در شمال سوئد برای مقابله با انزوای اجتماعی از مردم خواسته‌اند در خیابان به یکدیگر سلام کنند.
سوئد،تنهايي،اجتماعي،درصد،تعاملات،مرتبط

تلاش سوئد برای رفع تنهایی مردم؛
همزمان با سردتر شدن هوا و آغاز شب‌های طولانی در سوئد، مقامات شهر «لولئو» در این کشور می‌گویند برای مقابله با «تنهایی» افراد و «انزوای اجتماعی» کارزاری را آغاز کرده و مردم را تشویق می‌کنند در خیابان به یکدیگر سلام کنند.
به گزارش گاردین، هدف از این کارزار افزایش تعاملات اجتماعی میان مردم است.
در حال حاضر تبلیغات مرتبط با آن در اتوبوس‌ها اجرا شده و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با آن نیز در مدارس تشکیل می‌شود.
تحقیقات نشان داده حدود ۴۵ درصد افراد ۱۶ تا ۲۹ ساله ساکن شهر لولئو، مشکلاتی را تجربه می‌کنند که به خاطر تنهایی آن‌هاست.
این آمار در میان افراد ۸۵ ساله و بالاتر، برای مردان ۳۹ درصد و برای زنان ۲۶ درصد است.
مایکل داهلن، تحلیلگر سوئدی می‌گوید که اگرچه تنهایی به ویژه در میان جوانان یک مشکل جهانی است، اما احتمالا در سوئد به دلیل زمستان‌های تاریک و طولانی گسترده‌تر باشد.
گفتنی است، عدم تمایل به تعاملات اجتماعی در سوئد تقریبا رایج است.
در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، مفسران به شوخی می‌گفتند فاصله‌گذاری اجتماعی برای بسیاری از سوئدی‌ها امر جدیدی نیست، زیرا این قانون نانوشته مدت‌هاست در تمام جنبه‌های زندگی روزمره آن‌ها اعمال می‌شود و از سوپرمارکت‌ها گرفته تا ایستگاه‌های اتوبوس دیده می‌شود.