تعامل بهتر با مخاطبان با استفاده از دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ به کسب وکارها این امکان را می دهد که با مشتریان خود در زمان و مکانی درست ارتباط برقرار کنند.

مهمتر از زمان و مکان درست، ارتباط گرفتن با مشتریان است که به لطف دیجیتال مارکتینگ و شبکههای اجتماعی راحتتر از قبل شده است.
اما آیا میدانید آژانس دیجیتال مارکتینگ که معمولا برندها با آنها همکاری میکنند چه استراتژیهایی برای تعامل بهتر با مخاطبان برند دارند؟
آیا کسبوکارها میتوانند از این استراتژیها برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنند؟
چرا شناخت مخاطب تا این اندازه مهم است؟
شناخت مخاطب به کسبوکارها کمک میکند تا بفهمند کاربران و مخاطبان هدف آنها به چه نوع محتوا و پیامهایی اهمیت میدهند.
هنگامی که محتوایی برای عرضه داشته باشید این شناخت از مخاطب است که به شما کمک میکند لحن و شیوه مناسب ارتباط گرفتن و ارائه محتوا را تعیین کنید.
بهترین پیامهای بازاریابی باعث میشوند مردم احساس کنند شما در حال خواندن ذهن آنها هستید و میتوانید نقاط درد، چالشها، اهداف و خواستههای آنها را چنان واضح بیان کنید که آنها احساس همدردی میکنند.
چرا تعامل با مخاطب مهم است؟
در بازاریابی دیجیتال، تعامل مخاطب به سطح تعامل مخاطب هدف با یک نام تجاری و محتوای دیجیتال آن از جمله وبسایت، بلاگ، رسانههای اجتماعی و تبلیغات آنلاین اشاره دارد که با تعداد بازدیدکنندگان از سایت، مدت زمان بازدید، صفحات مشاهده شده، اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی و معیارهای دیگر سنجیده میشود.
تعامل با مخاطب به تجربیات شناختی و احساسی از بازدیدکنندگان سایت و دنبالکنندگان محتوا و برندها در شبکههای اجتماعی اشاره دارد.
در نتیجۀ این تعامل، مخاطبان در واقع به یک فراخوان برای اقدام بهعمل، پاسخ خواهند داد و کاری را میکنند که هدف اصلی کسبوکارها بوده است.
این کار میتواند خرید یک محصول، تماس با یک شرکت یا حتی به اشتراکگذاری پستهای شبکههای اجتماعی باشد.
قبل از اینترنت، بیشتر بازاریابی و تبلیغات فروش یکطرفه بود.
برندها از روشهای مختلف تبلیغات آفلاین تلاش میکردند با مخاطب ارتباط برقرار کنند.
اما مصرفکننده امروزی بسیار متفاوت رفتار میکند.
آنها خودشان با شرکتهایی که تبلیغات خود را به آژانس دیجیتال مارکتینگ سپردهاند ارتباط برقرار میکنند.
مردم نمیخواهند تحت فشار قرار بگیرند تا چیزی بخرند.
آنها انتظار دارند نیازها و خواستههایشان توسط برندهایی که محصولات و خدمات مناسب ارائه میکنند، شناخته شده و به آن اهمیت داده شود.
چطور با دیجیتال مارکتینگ تعامل بهتری با مخاطب داشته باشیم؟
مخاطب را درگیر کنید، آنها را علاقمند کنید، به آنها دلیلی برای گوش دادن دهید.
اینها همه مواردی هستند که باعث تعامل بهتر با مخاطب خواهند شد.
اما چگونه باید آنها را انجام داد؟
در ادامه استراتژیهایی آمده که اکثرا آژانس های تبلیغاتی از خدمات دیجیتال مارکتینگ برای تعامل بیشتر با مخاطبان برند مشتریان خود از آن استفاده میکنند.
مخاطبان هدف خود را بشناسید
قبل از اینکه بتوانید بهصورت موثر به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و آنها را درگیر کنید، باید بدانید چه کسی مخاطب شماست و شخصیتهای خریدار شما شامل چه سگمنتی از بازار میشود.
مدتی را به گوشدادن اجتماعی (Social Listening) اختصاص دهید
برای افزایش تعامل با مخاطب باید به مشتریان ایدهال خود گوش دهید.
شبکههای اجتماعی را که مشتریان ایدهال شما در آن معاشرت میکنند شناسایی کرده و برای حضور در آن شبکهها وقت بگذارید.
سوشاللیسنینگ بینشهای ارزشمندی در مورد مخاطبان هدف به برندها ارائه میکند و شما را قادر میسازد تا بهصورت موثرتری با مخاطبان تعامل برقرار کنید.
اگر با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید، اولین توصیه آنها به شما ساخت اکانت اختصاصی شرکت در شبکههای اجتماعی خواهد بود.
صدای برند قوی ایجاد کنید
هنگام تولید محتوا برای وبسایت، بلاگ، رسانههای اجتماعی و سایر کانالهای دیجیتال، لحن و سبکی که برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف انتخاب کردهاید را استفاده کنید تا صدای برند شما باشد.
البته ممکن است از کانالی به کانال دیگر اندکی لحن برند خود را تغییر دهید که این موضوع در مورد بلاگ و توییتر صدق میکند.
اما در هر صورت مخاطب باید صدای برند شما را تشخیص دهد.
محتوای جذاب تولید کنید
محتوا برای شما نیست!
آن را برای مخاطب هدف آماده کنید.
بسیاری از برندها هنگام تولید محتوا برای اشتراکگذاری در کانالهای مختلف، این واقعیت ساده را فراموش میکنند.
نادیده گرفتن مخاطب در زمان تولید محتوا عواقب جبرانناپذیری دارد که بزرگترین آن از دست دادن مشتری بالقوه خواهد بود.
در زمان تولید محتوا، شخصیتهای خریدار خود را بهخاطر بیاورید و برای آنها بنویسید.
وقتی با مخاطب صحبت میکنید، واقعی باشید نه مثل یک ربات.
با اینفلوئنسرها همکاری کنید
نفوذ و قدرت اینفلوئنسر مارکتینگ را نمیتوان انکار کرد.
اکثر بازاریابان، چیزی بین 80% تا 90%، موافق هستند که اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی موثر است.
ارتباط با اینفلوئنسرهای مناسب راهی موثر برای افزایش حجم تعامل با مخاطبان هدف در شبکههای اجتماعی است.
مخاطبان مانند تعامل با اینفلوئنسرها از طریق پست و ویدیوهای آنها در شبکههای اجتماعی با برند ارتباط برقرار میکنند.
به وعدههای خود عمل کنید
شما در حال معرفی برند، تعامل با مخاطبان هدف و برقراری ارتباط هستید.
این عالی است اما مراقب باشید زیادهروی نکنید و وعدههایی ندهید که قادر به عملی کردن آنها نیستید.
وقتی به وعدههای خود عمل نکنید، اعتماد مخاطبان و مشتریان سلب میشود.
بههمیندلیل آژانس دیجیتال مارکتینگ در وعدههای خود به مشتریان بسیار محتاطانه عمل میکند.
داستانهای جذاب با ویدیو بگویید
ویدیو سلطان محتوا است.
یکسوم تمام فعالیتهای آنلاین صرف تماشای ویدیوها میشود.
باتوجهبه هدف رسانههای اجتماعی، کاربران 88% از زمان خود را صرف صفحات و وبسایتهایی میکنند که ویدیو دارند.
78% از مردم هر هفته ویدیوهای آنلاین را تماشا میکنند و 55% از مردم نیز هر روز ویدیو میبینند.
طبق آمار در سال 2022 هر فرد بهطور متوسط 100 دقیقه در روز را صرف تماشای ویدیو کرده است.
دیجیتال مارکتینگ مسیری برای تعامل با مخاطب
تعامل با مخاطب بسیار مهمتر و حیاتیتر از آن چیزی است که تصور میکنید.
اگر مخاطبان هدف با محتوای سایت و شبکههای اجتماعی برند ارتباط برقرار نکنند، آن برند بهزودی از دنیای رقابت خداحافظی کرده و خاطره میشود.
تعامل با مخاطب از نان شب نیز واجبتر است چون بدون آن فروشی رخ نخواهد داد تا عاملی برای ادامه حیات یک کسبوکار باشد.
"این مطلب تبلیغاتی است"