سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حسینی: استقلال آموزش‌وپرورش را محقق می‌سازم

مشرق | سیاسی | یکشنبه، 19 خرداد 1398 - 22:11
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:یکی از آفت‌های نظام تعلیم و تربیت خدشه‌دار شدن استقلال آموزش و پرورش است و من برای حفظ این استقلال تلاش خواهم کرد.
پرورش،آموزش،سند،سرپرست،جامعه،معلم،تحول،مدرسه،وزارت،تعليم،حسي ...

به گزارش مشرق، عصر امروز سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به این وزارتخانه، با حضور در جمع شورای معاونان اظهار کرد: ابتدا از تمامی وزرای قبلی آموزش و پرورش به ویژه دکتر فانی، دکتر آشتیانی و آقای بطحایی که خدمات ارزشمندی را در دولت تدبیر و امید و در آموزش و پرورش ارائه دادند، تجلیل می‌کنم.
بیشتر بخوانید: سرپرست جدید آموزش و پرورش را بهتر بشناسیم
وی افزود: سند تحول بنیادین اصلی‌ترین اولویت آموزش و پرورش است لذا برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.
حسینی بر تقدم تربیت بر تعلیم تاکید و تصریح کرد: براساس مفاهیمی که از سه واژه سند، تحول و بنیادین استنباط می‌شود نام این سند باید اصلاح شود.
تکریم معلم باید نقطه ثقل آموزش و پرورش باشد
وی افزود: بایدآموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعی‌اش قرار دهیم پس مدیریت مدارس نیز باید ارتقا یابد، همچنین تکریم معلم باید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بر اساس سند تحول باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظام‌های سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم‌.
مدرسه جعبه سیاه جامعه
وی مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و اذعان کرد: هر آنچه در جامعه می‌گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است بنابراین هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود زیرا معلم میزان الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.
برای حفظ استقلال آموزش وپرورش تلاش می‌کنم
حسینی یکی از آفت‌های نظام تعلیم و تربیت را خدشه‌دار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود: برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق می‌سازم البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.
تقویت مشارکت و درآمدزایی از ظرفیت‌های درونی
وی ادامه داد: معتقدم بخش عمده‌ای از تلاش‌ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست توسعه و تقویت مشارکت ودر آمدزایی از ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تاکید کرد.
عصر امروز با حضور احمد شمس معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس‌جمهور در جمع شورای معاونان این وزارتخانه سید جواد حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفی و حکم سرپرستی از سوی رئیس جمهور به وی اعطا شد.