خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 17 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مدرسه جعبه سیاه جامعه است/ تکریم معلم باید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | یکشنبه، 19 خرداد 1398 - 21:50
حسینی با اشاره به اهمیت جایگاه نظام تعلیم و تربیت گفت: تکریم معلم باید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.
پرورش،آموزش،سرپرست،حسيني،وزارت،رئيس،سند،جمهور،تعليم،جامعه،تح ...

سرپرست جدید آموزش و پرورش:
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد حسینی سرپرست جدید آموزش و پرورش عصر امروز سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود به وزارت آموزش و پرورش، با حضور در جمع شورای معاونان اظهار کرد: ابتدا از تمامی وزرای قبلی آموزش و پرورش به ویژه دکتر فانی، دکتر آشتیانی و آقای بطحایی که خدمات ارزشمندی را در دولت تدبیر و امید و در آموزش و پرورش ارائه دادند تجلیل می‌کنم.
وی افزود: سند تحول بنیادین اصلی‌ترین اولویت آموزش و پرورش است لذا برای اجرای کامل آن تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.
حسینی بر تقدم تربیت بر تعلیم تاکید و تصریح کرد: براساس مفاهیمی که از سه واژه سند، تحول و بنیادین استنباط می‌شود نام این سند باید اصلاح شود.
وی افزود: بایدآموزش و پرورش را بر صدر و آن را در جایگاه واقعی‌اش قرار دهیم پس مدیریت مدارس نیز باید ارتقا یابد، همچنین تکریم معلم باید نقطه ثقل در آموزش و پرورش باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بر اساس سند تحول باید از تعلیم و تربیت تک ساحتی بپرهیزیم و خرده نظام‌های سند را اجرایی کنیم، بنابراین باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد سند تحول به کار ببریم.
وی مدرسه را جعبه سیاه جامعه برشمرد و اذعان کرد: هر آنچه در جامعه می‌گذرد از مسیر مدرسه عبور کرده است بنابراین هر اقدامی برای اصلاح جامعه باید از مدرسه آغاز شود، زیرا معلم میزان الحراره جامعه است و دیوار معلم بالاترین دیوارهاست.
خدشه‌دار شدن استقلال آموزش و پرورش؛ آفت نظام تعلیم و تربیت
حسینی یکی از آفت‌های نظام تعلیم وتربیت را خدشه دار شدن استقلال آموزش و پرورش دانست و افزود: برای حفظ استقلال آموزش و پرورش تلاش خواهم کرد و این امر را محقق می‌سازم البته به تعامل سازنده با دیگران معتقدم.
وی ادامه داد: معتقدم بخش عمده‌ای از تلاش‌ها باید در جهت رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش باشد لذا از آنجا که منابع مالی دولتی در این زمینه جوابگو نیست توسعه و تقویت مشارکت و در آمد زایی از ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان بر همدلی و همراهی همه مدیران برای رفع مشکلات و پیشرفت آموزش و پرورش تاکید کرد.
اعطای حکم سرپرستی حسینی از سوی معاون هماهنگی رئیس جمهور
در ادامه احمد شمس معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس جمهور، در جمع شورای معاونان این وزارتخانه سید جواد حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفی و حکم سرپرستی وی را از سوی رئیس جمهور به وی اعطا شد.
احمد شمس در این جلسه تاکید کرد: بنا بر ضرورت تعیین تکلیف وزارت آموزش و پرورش در اسرع وقت موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت.
وی افزود: نشر شایعات و گمانه زنی‌ها در چند روز اخیر در خصوص سرپرست این وزارتخانه نشان از وجود دغدغه جامعه برای نظام تعلیم و تربیت است.
معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس جمهور، منشا اداره بهینه وصحیح هرجامعه‌ای را آموزش و پرورش دانست و افزود:آنچه سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز تحویل می‌گیرد، حاصل زحمات وزرا و مدیران قبلی است و امیدواریم حسینی جایگاه آموزش و پرورش را ارتقا دهد.
در ادامه مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی به نمایندگی از شورای معاونان ضمن ابراز خرسندی از انتخاب دکتر حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: آمورش و پرورش برای رئیس جمهور جایگاه ویژه‌ای دارد لذا در دولت تدبیر و امید همواره شاهد افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش بوده ایم.
وی افزود: امید است انتظارات فرهنگیان با تلاش سرپرست آموزش و پرورش برآورده شود.
در پایان این جلسه حکم سرپرستی سیدجواد حسینی از سوی رئیس جمهور به وی اعطا شد.
انتهای پیام/