ضرورت پیادهسازی متُدهای علمی در معاونت آموزشی پژوهشی نهاد رهبری
معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با تاکید بر ضرورت پیادهسازی روشها و متدهای علمی در اقدامات آتی این معاونت گفت: سرمایه و ظرفیت عظیم استادان، نیروی انسانی متعهد و متخصص از یک سو و در اختیار داشتن منابع غنی وحیانی و آثار اندیشمندان حوزه و دانشگاه از دیگر سو و مخاطبان فرهیخته، هوشمند و نخبه از سوی سوم، باعث شده انتظار برود تمام تعاملات فکری، تحلیلی و جهتگیریها و تصمیمات و عملکردهای خود را بر اساس متُدهای علمی و روشهای روز بنا نمائیم.

معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با تاکید بر ضرورت پیادهسازی روشها و متدهای علمی در اقدامات آتی این معاونت گفت: سرمایه و ظرفیت عظیم استادان، نیروی انسانی متعهد و متخصص از یک سو و در اختیار داشتن منابع غنی وحیانی و آثار اندیشمندان حوزه و دانشگاه از دیگر سو و مخاطبان فرهیخته، هوشمند و نخبه از سوی سوم، باعث شده انتظار برود تمام تعاملات فکری، تحلیلی و جهتگیریها و تصمیمات و عملکردهای خود را بر اساس متُدهای علمی و روشهای روز بنا نمائیم.
به گزارش ایسنا، حجتالاسلام دکتر عیسیزاده معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به تشریح برنامههای آتی خود در این معاونت پرداخت و گفت: معاونت آموزشی پژوهشی نهاد متعلق به همه استادان و دغدغهمندان عرصه تربیت علمی، اخلاقی و معنوی دانشجویان است.
وی با اشاره به مأموریت معاونت آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: مأموریت معاونت آموزش پژوهشی نهاد بخشی از مأموریت حساس و گسترده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههاست که در دایره مأموریت حکومت اسلامی در دایره تمدن اسلامی قرار دارد.
بنابراین چشمانداز معاونت بخشی از چشمانداز نهاد و چشمانداز نهاد بخشی از چشمانداز انقلاب اسلامی در ۱۴۰۴ و ۴۰ ساله دوم (گام دوم) انقلاب است.
عیسیزاده تاکید کرد: دستیابی به هدف والایی چون تربیت نیروی متعهد و کارآمد مبتنی بر توجه به سه ضلع مثلث استاد، دانشجو و متن آموزشی و تربیتی است.
وی در ادامه گفت: لازمه تعریف مأموریت این بخش مهم از نهاد در سایه بیانیه گام دوم انقلاب اهداف، وظایف و انتظارات آمده در آن، حرکت در راستای مبانی و اصول، چشمانداز و راهبردهای برآمده از منابع اصیل دینی و اسناد بالادستی و عقل جمعی و پژوهشهای علمی به انجام رسیده و احیاناً بازتعریف و بازسازی برخی از سازوکارها و بعضاً زیرساختهای موجود در این بخش است.
معاون آموزشی پژوهشی نهاد با توجه به ضرورت پیادهسازی روشها و متدهای علمی در اقدامات آتی این معاونت گفت: سرمایه و ظرفیت عظیم استادان، نیروی انسانی متعهد و متخصص از یک سو و در اختیار داشتن منابع غنی و حیانی و آثار اندیشمندان حوزه و دانشگاه از دیگر سو و مخاطبان فرهیخته، هوشمند و نخبه از سوی سوم، باعث شده انتظار برود تمام تعاملات فکری، تحلیلی و جهتگیریها و تصمیمات و عملکردهای خود را بر اساس متدهای علمی و روشهای روز بنا نمائیم.
حجتالاسلام عیسیزاده تربیت فکری و معنوی دانشجویان را هدف عالی و معنوی عنوان کرد و تاکید نمود: تربیت فکری و معنوی دانشجویان هدف عالی و نهایی است که میبایست با ایجاد و ارتقای شناخت صحیح و ورزیده ساختن اندیشه آنان به ابعاد مختلف حیات مختلف فردی و اجتماعی از طریق بهکارگیری استادان عالم، متخلق و دغدغهمند و شیوههای مؤثر یا مترقی دنبال شود.
معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در بخش دیگر از سخنان خود گفت: حفظ و ارتقای گروههای معارف اسلامی در دانشگاهها بهعنوان گروهی علمی و مستقل در عین برخورداری از جایگاه ویژه، در دانشگاه لازم است و باید همت خود را در تحقق اهداف نهاد که همان تربیت نیروهای مؤمن و متخلق است در دستورکار قرار دهیم.
وی با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: مأموریت بال پژوهش معاونت باید در جهت بهبود آموزش به جهت محتوای غنی و ضروری و انتقال مؤثر پیامها و مفاهیم با شیوههای علمی، جذاب و روزآمد باشد.
حجتالاسلام عیسیزاده ثمره امروز معاونت را محصول تلاش معاونین سابق و همکاران معاونت دانست که این نهال ارزشمند را به رشد رساندهاند.
وی بالندگی و پیشرفت حوزه آموزش معارف را ناشی از حضور عالمانه استادان معارف دانست و از تمامی استادان تقدیر و تشکر نمود.
معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به وضعیت امروز معاونت گفت: با تدبیر دوستان بخشهای زیادی از نقشهراه، چشمانداز ۵ ساله، راهبردهای مدون و برنامههای معاونت تدوین شده است که محصول مطالعات مفصل و پژوهشهای کیفی میباشد و بخش زیادی از راه طی شده است.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، حجتالاسلام عیسیزاده در بخش پایانی سخنان خود گفت: اعتقاد بنده بر آن است که معاونت آموزشی پژوهشی نهاد متعلق به همه استادان دانشگاه و دغدغهمندان عرصه تربیت علمی، اخلاقی و معنوی دانشجویان است.
بنابراین رمز موفقیت و دستیابی به اهداف مقدس ذکر شده مشارکت و احساس تعلق همه عزیزان است.
انتهای پیام