شرکت فرانسوی لورال چگونه به موفقیت رسید؟
لورال از همان ابتدا، کار خود را با تحقیق و نوآوری آغاز کرد و اکنون چند مرکز تحقیق و توسعه در فرانسه، آمریکا، ژاپن، چین و هند دارد.

بررسی روند موفقیت بزرگترین شرکتهای جهان/
به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اوژن شولر شیمیدان فرانسوی در سال ۱۹۰۹ اقدام به تاسیس یک شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی به نام لورال کرد که تا به امروز توانسته شهرتی جهانی پیدا کند.
تاسیس لورال
لورال یک شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی فرانسوی است که در سال ۱۹۰۹ توسط یک شیمیدان فرانسوی به نام اوژن شولر در پاریس بنیانگذاری شد.
این شرکت محصولاتی مانند رنگ مو، محصولات مراقبت از پوست، ضد آفتاب، لوازم آرایشی، عطر و محصولات مراقبت از مو تولید میکند و در زمینههایی مانند پوست شناسی و مهندسی بافت پوست نیز فعالیتهای تحقیقاتی انجام میدهد.
همچنین این شرکت دارندهی بیشترین ثبت اختراع در زمینهی نانوتکنولوژی در آمریکا است.
این مطلب را از دست ندهید: ۶۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی در داخل تامین میشود
بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس اروپا عرضه میشود.
شیمی دان جوان فرانسوی اوژن شولر در سال ۱۹۰۹ اولین رنگ موی شیمیایی جهان را در لابراتوار شخصی خود ابداع کرد و در کمپانی "پارسین هردرسر" به ثبت رسانید.
وی در ۳۱ جولای ۱۹۱۹ فعالیت اقتصادی خود را با برند لورال (شرکت رنگ موی بیضرر فرانسوی) آغاز کرد.
شولر در سال ۱۹۲۰ سه شیمیدان دیگر را استخدام کرد و به معرفی محصول تولیدی خود پرداخت.
اما امروزه فقط در دفتر مرکزی این کمپانی که در حومه شهر پاریس، در کلیشی، او-دو-سن، فرانسه در حدود ۱۴۰۰ کارمند دائم مستقراند.
همچنین این ساختمان بزرگترین سالن آرایش جهان را در خود جای داده است.
لورال هر ساله بطور متوسط بیش از ۳٫۰۰۰ فرمول جدید، در محصولاتش ارائه میدهد و در هر ثانیه ۸۵ محصول خود را، به فروش میرساند.
بیش از ۶۷ هزار نفر در سراسر جهان برای این شرکت کار میکنند و در سال ۲۰۱۰ بالغ بر ۱۹٫۵ میلیارد یورو درآمد را، برای شرکت به دست آورده اند.
لورال علاوه بر تولید محصولات آرایشی بهداشتی بخش بسیار تخصصی برای تحقیقات و پژوهش دارد که سالیانه بطور ثابت ۳٫۳٪ درصد از درآمد را به بخش تحقیق و توسعه خود اختصاص میدهد.
در حدود ۲٫۹۰۰ نفر در مراکز تحقیق و توسعه این شرکت مشغول به کارند.
همچنین این کمپانی در امور خیریه افراد مبتلا به سرطان پوستی نقش بزرگی را ایفا میکند و در این زمینه جوایز جهانی نیز کسب کرده است.
ببینید: لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد
در سال ۱۹۱۲، شیمیدان فرانسوی توانست محصول خود را در کشورهای اتریش، هلند و ایتالیا نیز به فروش برساند.
از این رو گسترش لورآل در طول سالهای آینده نیز باعث شد که محصولات شرکت فرانسوی در سال ۱۹۲۰ به کشورهایی نظیر ایالات متحده، برزیل، شیلی و شوروی سابق نیز راه پیدا کند.
لورآل در آن سالها متشکل از سه شیمیدان و دهها نماینده فروش محصولات بود.
اوج محبوبیت لورآل چه زمانی بود؟
لورال بعد از جنگ جهانی اول، به اوج محبوبیت خود نزدیک شد.
در سال ۱۹۲۸ اولین اقدام لورال برای خرید شرکتهای زیر مجموعه با خرید شرکت صابونسازی مونسارون آغاز شد.
در سالهای ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰، سلبریتیهایی به مانند جین هارلو و مائه وست به محبوبیت برند لورال کمک کردند.
لورآل از رسانههای قدیمی و جدید برای معرفی محصولات و تبلیغات استفاده کرد.
شولر در سال ۱۹۳۳ مجله مخصوص لورال و همچنین پوسترهای تبلیغاتی با حضور هنرمندان مشهور را در راستای کارهای تبلیغاتی قرار داد.
شامپو «دوپ» را میتوان موفقیت دیگر برند لورال دانست.
این مطلب را از دست ندهید: فروش رنگ به جای لوازم آرایشی
این شامپو در مسابقات معرفی شامپوهای کودکان توانست معروف شود از طرف دیگر این شامپو اولین محصولی بود که بدون استفاده از صابون تولید شده بود و چشم را اذیت نمیکرد.
شرکت لورال مجوز برند رالف لورن (Ralph Lauren) را خریداری کرد و به تولید عطرهای مردانهی پولو (Polo) ادامه داد.
خریدن برندهای دیگر به لورال اجازه داد تا جایگاه خودش را در میان برندهای لوکس آمریکا حفظ کند.
لورال برای گسترش فعالیتهای خودش در صنعت عطر همکاری خود را با طراحان معروف ادامه داد.
این شرکت در دههی ۸۰ با جوانترین دختر نقاش معروف پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) یعنی پالوما پیکاسو (Paloma Picasso) برای طراحی عطر همکاری کرد.
این طراح جواهرات نام خودش را روی عطرهایش گذاشت و ترکیببندی مواد اولیه و طراحی ظرف عطر را خودش انجام داد.
این عطر در کل دنیا با استقبال خوبی از طرف مردم روبهرو شد.
در سال ۱۹۸۷ و همزمان با رشد سفارش محصولات از طریق پست، لورال با همکاری یک شرکت پستی فرانسوی یک باشگاه زیبایی برای فروش پستی محصولات آرایشی خودش و چند برند دیگر بنیانگذاری کردند.
لورال در سال ۲۰۰۸ سهم شرکت پستی را خرید تا بتواند خودش کنترل امور را به دست بگیرد و در سال ۲۰۱۴ فعالیت این باشگاه را متوقف کرد.
فروش محصولات لورال در سال ۲۰۱۰ با رشد زیادی در اندونزی همراه بود.
این مطلب را از دست ندهید: این لوازم آرایشی تقلبی را نخرید + اسامی
گزارشها حاکی از این بود که فروش واحد به اندازهی ۶۱ درصد و فروش خالص به اندازهی ۲۸ درصد در این کشور رشد داشتهاند؛ بنابراین در نوامبر سال ۲۰۱۲ بزرگترین کارخانهی این برند با سرمایهی ۱۰۰ میلیون دلار در کشور اندونزی ساخته شد.
۲۵ درصد محصولات این کارخانه جذب بازار داخلی این کشور شده و مابقی آنها صادر میشوند.
شعار تبلیغاتی لورآل
لورال از شعار تبلیغاتی «زیرا من شایستگی آن را دارم» در تبلیغات خود استفاده میکرد، اما در همین چند سال اخیر شعار خود را به «زیرا شما شایستگی آن را دارید» تغییر داد و در نهایت در سال ۲۰۰۹ شعار «زیرا ما شایستگی آن را داریم» را برای خود انتخاب کرد.
تیم تبلیغاتی این برند معتقد است که کلمهی ما در این شعار باعث درگیر شدن بیشتر مصرفکنندگان با محصولات میشود و احساس رضایت بیشتری را در آنها به وجود میآورد.
این شرکت همچنین یک خط تولیدی برای بچهها با نام L'Oréal Kids دارد که با شعار تبلیغاتی «زیرا ماهم شایستگی آن را داریم» فعالیت میکند.
این شرکت در حال حاضر مالک ۳۶ شرکت بزرگ مانند لنوین، جورجیو آرمانی، لانکوم، دیزل و ...
است.
این مطلب را از دست ندهید: کدام لوازم آرایشی سلامت هستند؟
لورال از همان ابتدا کار خود را با تحقیق و نوآوری آغاز کرد و در حال حاضر ۶ مرکز تحقیق و توسعه در فرانسه، آمریکا، ژاپن، چین و هند دارد.
این برند در حال حاضر محصولات خود را در ۵ قارهی جهان و ۱۳۰ کشور به فروش میرساند و ۸۹ هزار کارمند در سراسر دنیا برای این برند کار میکنند.
این شرکت همواره به دنبال این است که از تکنولوژیهای جدید در تولید محصولات خود استفاده کند.
هر ۲ برند L'Oréal Paris و L'Core Paris برندهای لوازم آرایشی هستند که از نانوتکنولوژی در محصولات خود استفاده میکنند.
فناوری نانو و نانو مواد در محصولاتی مانند مرطوب کنندهها، محصولات مراقبت از پوست و ضد آفتابها استفاده میشود.
این دو برند بهعنوان ششمین مخترعین استفاده از نانوتکنولوژی در آمریکا شناخته میشوند.
آنها از نانوکپسول برای رساندن مواد تشکیل دهندهی فعال مانند ویتامین A و رتینول به لایههای عمیقتر پوست استفاده میکنند.
لورال ۴۳۷ اختراع ثبت شده در زمینهی تولید محصولات آرایشی دارد و هدفش این است که باز هم بتواند عنوان یک میلیارد مصرفکننده در سراسر جهان را از آن خود کند.
انتهای پیام/