خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 17 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خسارت سنگین معطلی کشتی‌ها در بنادر/ صاحب بار باید روزانه ‌یک میلیارد تومان هزینه پرداخت کند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 30 مهر 1402 - 18:14
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: طبق قرارداد هر کشتی 7 در بندر روز معطلی دارد که اگر تعداد روز های معطلی بیش از 7 روز باشد، صاحب بار باید روزانه بیش از یک میلیارد تومان هزینه پرداخت کند.
بندر،استان،هرمزگان،رجايي،بنادر،دادگستري،قوه،شهيد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ‌خبرنگاران در سومین تور نظارتی قوه قضائیه با حضور مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان، حسین سعیدی ناظر گمرکات استان، علیرضا احمدی‌منش دادستان بندرعباس، حسین عباس‌نژاد مدیر کل بنادر و‌دربانوردی استان و فتحی مدیر فروش و جمع آوری اموال تملیکی استان هرمزگان از بندر شهید رجایی بازدید کردند.
مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: طبق قرارداد هر کشتی 7 در بندر روز معطلی دارد که اگر تعداد روز‌های معطلی بیش از 7 روز باشد، صاحب بار باید روزانه بیش از یک میلیارد تومان هزینه پرداخت کند.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: در تعامل میان دولت، قوه قضاییه و بنادر آزاد فرآیندی صورت گرفته که طبق آن، روند ترخیص کشتی‌ها در اسکله با سرعت بالاتری صورت بگیرد.
در حال حاضر حدود 25 کشتی در اسکله وجود دارد که کار تخلیه هر کدام از آن‌ها حدود 10 روز طول می‌کشد.
وی یادآور شد: با هماهنگی و اقدامات صورت گرفته توسط دولت و قوه قضاییه، روند کار به نحوی شده است که کشتی معطل در این بندر نداشته باشیم.
حسین عباس‌نژاد، مدیر کل بنادر و دربانوردی استان هرمزگان نیز در حاشیه این جلسه گفت: 14 جزیره در استان هرمزگان وجود دارد که بندر شهید رجایی بزرگترین بندر کشور و دومین بندر استان است.
وی افزود: بندر شهید رجایی 5 هزار و 100 هکتار مساحت دارد و 65 درصد صادرات و واردات از این بندر انجام می‌شود و بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر در عملیات کانتینری است.
عباس‌نژاد با بیان اینکه در این بندر بیش از 12 هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم مشغول بکار هستند، گفت: در بندر رجایی ترمینال‌هایی برای تخلیه و بکارگیری وجود دارد و همچنین اراضی موسوم به پشتیبانی و دپوی کالا نیز قرار دارد تا کار‌های کالا‌ها برای خروج در آن انجام شود.
انتهای پیام/.