خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 19 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چرا سازمان لیگ متولی مستقیم تبلیغات محیطی فوتبال ایران است؟- اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

تسنیم | ورزشی | جمعه، 03 شهریور 1402 - 13:14
با وجود انتقاد بعضی باشگاه های لیگ برتری، عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ دلیل اجرای تبلیغات محیطی توسط سازمان لیگ را تشریح کرد.
ليگ،سازمان،تبليغات،محيطي،تبليغاتي،كارگزاران،برتر،حاضر،كارگزار

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بحث تبلیغات محیطی باشگاه‌های لیگ برتری و درآمدزایی آن در فصول اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است اما مانند بخش زیادی از قوانین فوتبال کشورمان ثبات رویه در این خصوص وجود ندارد.
بعضی باشگاه‌ها علاقه‌مند هستند که تبلیغات محیطی خودشان را برعهده بگیرند.
برای نمونه رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس بعد از بازی هفته اول لیگ برتر سرخپوشان گفته بود: «به جایی می‌رسیم که انگار از خودمان هیچ اختیاری نداریم.در خانه خودمان اختیار تبلیغات محیطی را نداریم.»
در این شرایط سازمان لیگ به عنوان متولی برگزاری مسابقات در سال‌های اخیر تلاش کرده، خودش در اجرا و مدیریت درآمدها دخیل باشد.
طبق اطلاعیه سوم خرداد ماه 1402، سازمان لیگ خود را به عنوان متولی تبلیغات محیطی در فصل بیست و سوم لیگ برتر دانست.
ورود مستقیم سازمان لیگ به بخش اجرایی تبلیغات، با انتقاداتی از سوی بعضی کارشناسان همراه است، چرا که منتقدین اعتقاد دارند سازمان لیگ باید این کار را به کارگزار تبلیغاتی واگذار کند.
در همین رابطه صادق درودگر عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره دلایل اجرای تبلیغات محیطی توسط سازمان لیگ، اظهار داشت: در حال حاضر( گذشت چند هفته از لیگ برتر) این امکان وجود ندارد که تبلیغات محیطی به کارگزار واگذار شود.
پیش از آغاز فصل، دو مرتبه مزایده برگزار شد تا کارگزاران یا باشگاه‌ها برای به اجرای تبلیغات محیطی کل لیگ اقدام کنند اما کسی شرکت نکرد.
اعضای هیئت مدیره و مدیران باشگاه‌ها عملاً با توجه به سختی که دارند فقط تلاش می‌کنند امورات باشگاه را پیش ببرند.
تبلیغات محیطی کار بزرگ و سخت همچنین نیازمند تجربه است.
در حال حاضر آقای امیدی در سازمان لیگ این کار را پیش می‌برند.
وی افزود: در حوزه کارگزاران تبلیغاتی، 90 درصد شرکت‌های تبلیغاتی سوءپیشینه دارند و به سازمان لیگ بدهکار هستند، ضمن اینکه آنها حاضر نیستند به سازمان لیگ ضمانت‌نامه ارائه کنند.
سازمان لیگ محدودیتی برای ورود کارگزاران تبلیغاتی نداشت.
اهلیت و ارائه ضمانت‌نامه از جمله این شروط بود.
انتهای پیام/