خدمت رسانی 120 دستگاه اتوبوس به اربعینی های قم- اخبار قم - اخبار استانها تسنیم
سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم با اعلام آمادگی 120 دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران به مرزهای کشور عراق گفت: به منظور هماهنگی بهتر و جلوگیری از ازدحام، زائران پیش از اقدام به خرید بلیت درپایانه مرکزی قم، با سامانه 141 تماس گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد پورتیموری، سرپرست این اداره کل از آمادگی کامل برای ارائه خدمات موضوعه و تامین ایمنی و تسهیل سفرهای اربعین حسینی دراستان قم خبرداد.
وی افزود: در برنامهای زمانمند که از دو ماه گذشته آغاز شد، نسبت به آمادهسازی راهها از سویی و تامین ناوگان عمومی سفرهای اربعین و تمهیدات جانبی آن، از سویی دیگر اقدام شد.
پور تیموری ادامه داد: به منظور تامین ایمنی و تسهیل سفرهای اربعین، اقداماتی درقالب بهسازی راهها، تعمیر و نصب تجهیزات ایمنی از جمله تابلوهای ترافیکی، چراغهای راهنمایی، سامانه روشنایی، گاردریل، اجرای خط کشی، ارتقا کمی و کیفی سامانههای نظارت تصویری و کنترل جاده ای از جمله تردد شمار، توزین بار در حال حرکت، تابلوهای پیام متغیر، آرامسازی و اجرای خاکریزهای حائل اجسام صلب در سطح محورهای مواصلاتی استان عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای ارائه خدمات رفاهی بهداشتی همانند نمازخانه، آب آشامیدنی، سرویسهای بهداشتی به زائران گرامی، 7 راهدارخانه در طول راههای استان تجهیز شدهاند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، استقرار اکیپهای راهداری درطول راههای استان در ایام اربعین را از دیگر اقدامات تمهیدی اداره کل متبوع برشمرد و تصریح کرد: 70 نفر عوامل اجرایی ضمن بهرهمندی از 60 دستگاه انواع ماشینآلات راهداری ضمن استقرار دراماکن معرف و گشتزنی درطول راهها، نسبت به تامین ایمنی سفرها اقدام میکنند.
پورتیموری به آمادهسازی 120 دستگاه اتوبوس جهت اعزام زائران اربعین به مرزهای سهگانه با کشور عراق پرداخت و تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت و دیگر سوءاستفادههای احتمالی، فروش بلیت تنها به صورت روزانه و درپایانه مرکزی کوثر شهرستان قم صورت میگیرد.
وی افزود: کاربران به منظور هماهنگی بهتر و عدم ازدحام، قبل از مراجعه به پایانه و اقدام به تهیه و خرید بلیت اتوبوس، به سایت 141 مرکز مدیریت راهها مراجعه و از آخرین وضعیت پایانه اطلاع پیدا کنند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با یادآوری این مهم که در تمامی اوقات شبانه روز ناظرین و کارشناسان این اداره کل ضمن استقرار در پایانهها و ایستگاههای کنترل دروازهای در طول راههای استان، آماده پاسخگویی به مراجعات و رسیدگی به شکایات زائران و دیگر کاربران هستند، گفت: سامانه 141 مرکز مدیریت راهها و تلفن ثابت 3000141 نیز در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به مراجعات و ثبت شکایات و انتقادات کاربران گرامی هستند.
پورتیموری در خصوص دیگر اقدامات مرتبط با سفرهای اربعین حسینی خاطرنشان کرد: با عنایت به هماهنگیهای به عمل آمده با ستاد مرکزی ساماندهی سفرهای اربعین ، بهزودی دواکیپ از کارشناسان اداره کل متبوع جهت همراهی در ساماندهی نحوه ارائه خدمات ایاب و ذهاب زائران به مرز مهران اعزام خواهند شد.
وی آماده باش چند دستگاه انواع ماشینآلات سنگین، نیمه سنگین و سبک اداره کل متبوع، جهت اعزام به مرز مهران را از دیگر تمهیدات این اداره کل دانست و یادآور شد: اولویت نخست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و به تبع آن ادارات کل استانی، در ایام سفرهای اربعین حسینی تامین ایمنی سفرها و ارائه خدمات مطلوب به زائران است.
پورتیموری تشدید نظارتها بر نحوه ارائه خدمات در اماکن خدماتی بین راهی را از دیگر اقدامات مستمر در ایام سفرهای اربعین برشمرد و تصریح کرد: در قالب کمیته نظارت استانی که متشکل از نمایندگان ادارات کل علوم پزشکی، میراث فرهنگی، راهداری و حمل و نقل، ستاد اقامه نماز، انجمن صنفی مجتمع های بین راهی است نسبت به رصد و پایش نحوه ارائه خدمات (نمازخانهها، سرویسهای بهداشتی، سالنهای عمومی، محوطههای بیرونی و غیره) دراماکن خدماتی بین راهی اقدام میشود.
انتهای پیام/