خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 03 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بیش از ۳۵۰ نفر در آمریکا براثر گرمازدگی جان باختند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | جمعه، 13 مرداد 1402 - 11:09
موج گرما در آمریکا باعث افزایش شمار جان باختگان براثر گرمازدگی در این کشور شده است.
گرمازدگي،تلفات،جان،تن،دليل،منطقه،آمريكا

نیمکره شمالی زمین اکنون گرفتار موج بی سابقه‌ای از گرما قرار دارد که باعث شده است جهان با تابستانی سوزان و سرشار از حوادث متعدد از جمله آتش سوزی‌های طبیعی و گرمازدگی و تلفات انسانی مواجه شود.
آمریکا یکی از کشور‌هایی است که شاهد موجی از گرمازدگی و جهش تلفات انسانی در تابستان جاری بوده است.
به گزارش ازفمیلی، گزارش‌ها از موج شدید گرما در ایالت‌های جنوبی آمریکا شامل تگزاس و آریزونا حکایت دارد به طوری که در منطقه ماریکوپا در آریزونا تاکنون مرگ ۳۹ تن به دلیل گرمازدگی تایید شده است و مقامات در حال تحقیق درباره علت مرگ ۳۱۲ تن دیگر هستند که گمان می‌رود آن‌ها نیز به دلیل شدت گرما جان خود را از دست داده باشند.
مقامات محلی می‌گویند گرچه نزدیک به ۸۰ درصد جان باختگان به دلیل گرمازدگی در محیط باز قرار داشته اند، اما متاسفانه ۹ تن از افراد جان باخته تا اول اوت در منطقه ماریکوپا در محیط‌های داخلی و خانه دچار گرمازدگی شده اند که علت آن نبود تهویه مناسب بوده است.
براساس داده‌های آماری، در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴۲۵ تن در منطقه ماریکوپا به دلیل گرمازدگی جان خود را از دست دادند.
مقامات بهداشتی هشدار می‌دهند با توجه به آمار‌های فعلی و ادامه یافتن موج گرمای هوا در منطقه، شمار تلفات امسال در ماریکوپا می‌تواند رکورد سال گذشته را بشکند.
اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از جمعیت ۳۳۰ میلیونی آمریکا در ۳۵ ایالت تحت فشار گرمای بی سابقه قرار دارند.
در یک دهه اخیر شمار تلفات گرمازدگی سالانه در آمریکا با بیش از دو برابر جهش، از ۸۳۷ نفر به ۱۷۰۸ نفر رسیده است.