رسانه ها باید مطالبه گر باشند/ نگاه تخریب گرایانه مطالبه گری نیست
گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: رسانه های استان باید برای توسعه گلستان نقش مطالبه گری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ساوری بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با تحریریه خبرگزاری مهر گلستان، اظهار کرد: گلستان ظرفیتهای شناخته شده و ناشناخته زیادی برای توسعه دارد که باید توسط رسانهها به مدیران و بخصوص سرمایه گذاران معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه رسانهها همواره در تحقق احقاق حقوق مردم گام بر میدارند، گفت: بسیاری از مسائل توسعهای استان که همچنان به دلیل برخی اختلاف نظرها و حتی کم کاریها مدام به حاشیه رانده میشود، توسط مطالبه گری جدی رسانهها به سرانجام میرسد.
وی افزود: قدرتی که برای انجام کارها و کاهش مشکلات مردم در رسانه مهیا است در هیچ نهاد دیگری نیست اما بسیاری از رسانهها از مطالبه گری دور شده و فقط به پوشش اخبار بسنده میکنند.
ساوری با بیان اینکه در حوزه گردشگری همه چیز داریم، اما هیچی نداریم، گفت: نه فقط در حوزه گردشگری زیر ساخت ایجاد نکردهایم که از همان ظرفیتهای موجود هم برای توسعه داشتهها استفاده نشده است.
وی ادامه داد: رسانهها میتوانند با شناسایی قابلیتهای گردشگری استان و انتشار آن در فضای مجازی به جذب سرمایه گذاران کمک کنند.
ساوری بیان کرد: در حال حاضر برخی نگاههای تخریب گرایانه جای نگاه مطالبه گری را در رسانهها گرفته که ضربه زیادی به توسعه استان بخصوص در حوزه گردشگری میزند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: چنانچه رسانههای استان در قالب یک تیم قوی دست در دست هم، چالشهای استان را بررسی و مطالبه گری کنند بدون شک مسیر توسعه گلستان هموارتر خواهد شد.
وی در خصوص نقش رسانهها در تحقق شعار سال هم گفت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید رسالت مهمی بر عهده رسانهها است که با تشریح درست مسائل در بین آحاد جامعه بهویژه دولتمردان و مسئولان تحقق این مهم بهعنوان یک مطالبه ملی و عمومی را فراهم کنند.
ساوری تصریح کرد: رسانه امروز نیازمند آزادی عمل است تا بتواند بدون محدودیت مشکلات متعددی از جمله واحدهای تولیدی کشور، سودهای بانکی، بروکراسی پیچیده و طولانی اداری، موانع نحوه جذب سرمایه گذار و چالشهای مربوط به امور مالیات، بیمه، صادرات، تأمین مواد اولیه و ارز را به درستی بازگو کرده و دنبال راه حل باشد.
وی بیان کرد: کار رسانه فقط ارائه آمار و تعاریف نیست، بلکه امید آفرینی در راستای استفاده از ظرفیتها و امکانات موجود و انتقاد از کم کاریها است.