سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دولت دهم موفق‌ترین دولت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی اعلام شد +جدول

مشرق | اقتصادی، برگزیده | سه شنبه، 14 خرداد 1398 - 14:11
بر اساس آمار بانک مرکزی از میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی به کشور در دولت‌های اخیر، بیشترین میزان جذب سرمایه‌ خارجی در دولت دهم اتفاق افتاده است.
دلار

سرویس اقتصاد مشرق - بانک مرکزی، سرمایه‌گذاری خارجی جذب‌شده در دولت هفتم را (از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹) ۲۹۰ میلیون دلار، دولت هشتم (از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳) حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار، دولت نهم (از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷) ۸.۸ میلیارد دلار، دولت دهم (از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱) ۱۵.۳ میلیارد دلار و دولت یازدهم (از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵) کمتر از ۸.۹ میلیارد دلار اعلام کرده است.
بانک مرکزی رقم سرمایه‌گذاری خارجی جذب‌شده در سال ۱۳۹۶ به عنوان اولین سال دولت دوازدهم را ۲.۴ میلیارد دلار اعلام کرده که بیش از ۷۹۰ میلیون دلار کمتر از رقم سال ۱۳۹۵ بوده است.
رقم سرمایه‌گذاری خارجی جذب‌شده در سال ۱۳۹۷ نیز تاکنون اعلام نشده است.