سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تقویت برنامه‌های خارج از فضای آموزشی مدارس

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | شنبه، 24 تیر 1402 - 20:56
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید مدارس را به سمت تلفیق واقعی آموزش با پرورش سوق داد.
پرورشي،تمركز،پرورش،تربيت،دانش،آموزش،مدرسه،معاون،اساس،وزير

اصغر باقرزاده گفت: نادیده گرفتن عاملیت تربیت شونده در تربیت و پرورش از چالش‌های اساسی حوزه پرورشی است.
وی با اشاره به این که لازم است اختیار و اراده تربیت شونده در تربیت و پرورش به جد در نظر گرفته شود افزود : وضعیت کمی و کیفی نیروی انسانی پرورشی از جمله چالش‌های مهم است که در سال‌های اخیر کمتر به آن توجه شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، تمرکز بیش از حد بر برنامه‌های بیرون از مدرسه در ابعاد منطقه‌ای و ملی را عاملی معرفی کرد که باعث شده تا در مدرسه شکست و نقصان ایجاد شود.
لازم است مدارس را در زمینه برنامه‌های بیرون از مدرسه تقویت کرد و به سمت تلفیق واقعی آموزش همره با پرورش سوق داد.
باقرزاده به یکی از رویکرد‌های مهم معاونت پرورشی در سال جاری، اشاره کرد و گفت: تلاش شده تا روش کار مربیان پرورشی، به‌جای چارچوب بخشنامه‎ ای، بر اساس اقتضا و تشخیص درست شرایط انجام شود.
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: کافی است مدیران و مربیان پرورشی برای تحقق ۵ هدف اساسی و واجب شامل ایمان با تمرکز بر نماز و انس با قرآن، امید با تمرکز بر سفر و اردو‌های تربیتی، هویت با تمرکز بر عضویت دانش آموز در دستکم یک تشکل دانش آموزی، نشاط با تمرکز بر شرکت دانش آموزان در مسابقات مختلف و خردورزی با تمرکز بر فراهم سازی موقعیت‌های گفت‌وگو بین دانش آموزان و مسئولان، که همه این‌ها بر اساس سند تحول بنیادین و منویات مقام معظم رهبری است، برنامه‌های متمرکز و تکلیفی داشته باشند.
وی، سامانه نورینو را نیز طرحی به منظور پایش مدیریتی حوزه پرورشی در وزارتخانه معرفی کرد و افزود: داده‌های سامانه نورینو بر اساس خوداظهاری ادارات کل، مناطق و مدارس تکمیل می‌شود؛ که این امر می‌تواند قدم‌های مهمی برای پایش وضعیت عملکردی امور پرورشی باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: افزون بر تلاش برای تحقق وظایف عمومی، به گونه‌ای برنامه ریزی شده که اعتبارات محدود معاونت، به طور عملکردی و در چارچوبی هدفمند توزیع شود.