خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 08 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ایراد نمایندگان مجلس به جنبه فرهنگی لایحه عفاف و حجاب

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 18 تیر 1402 - 07:06
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نمایندگان مجلس معتقدند که باید جنبه فرهنگی لایحه عفاف و حجاب قوی‌تر شود.
عفاف،حجاب،لايحه،فرهنگي،مجلس،زمينه،حسيني

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب گفت: لایحه عفاف و حجاب یک لایحه قضایی بود، زیرا بحث جرم در آن مطرح است و مجازات‌هایی که باید باشد، به طور طبیعی قوه قضاییه آن را تدوین می‌کند.
وی افزود: این لایحه با همفکری نمایندگان و کمیسیون فرهنگی مجلس بوده که در این خصوص دولت نظراتی داده و اصلاحاتی را انجام داده و الان در مجلس است.
حسینی با بیان اینکه نمایندگان مجلس بحث کردند که باید جنبه فرهنگی لایحه عفاف و حجاب قوی‌تر شود گفت: شاید در دولت به این علت زیاد به جنبه فرهنگی لایحه عفاف و حجاب که ما در مصوباتی که در شورای انقلاب فرهنگی داریم تکلیف دستگاه‌های مختلف فرهنگی و نهاد‌ها در زمینه عفاف و حجاب مشخص شده است.
وی گفت: به عنوان مثال وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان‌های مختلف در زمینه عفاف و حجاب مشخص شده و در گذشته یکی از کار‌هایی که در شورای فرهنگ عمومی انجام می‌شد دریافت گزارش کار در زمینه عفاف و حجاب از تمامی دستگاه‌ها بود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تعدادی از نمایندگان بر این باور هستند که جنبه فرهنگی موضوع عفاف و حجاب باید در قالب قانون مجلس هم نهایی شود و دست مجریان باز بگذارد تا کار را با جدیت دنبال کنند و ناظرین هم بر آن مبنا بر اجرای قانون نظارت کنند.
حسینی اظهار کرد: اکنون لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی در حال بررسی است و قرار است کمیسیون فرهنگی مجلس هم در این زمینه کمک کند.
وی در پایان گفت: به علت اینکه لایحه دو فوریتی است باید سریعا در مجلس به آن پرداخته شود و در دستور کار صحن علنی مجلس قرار بگیرد که امیدواریم در تابستان این اتفاق رخ دهد.